در جشنواره ملی فیلم رضوی یزد؛
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد درخصوص برگزاری جشنواره ملی فیلم رضوی یزدبا اشاره به مقررات اصلی،تاکید کرد:حداکثر زمان فیلم های کوتاه بخش داستانی و مستندباید 30دقیقه باشد.
کد خبر: ۳۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 24 May 2015
به گزارش تابناک یزد، هادی ورشویی طی نشستی با بیان این خبر افزود:آن دسته از فیلم هایی که تهیه کننده حقیقی و حقوقی دارندوکاگردان اثر،فرم جشنواره را تکمیل نموده وبه دبیرخانه جشنواره ارسال می نماید،درصورت پذیرفته شدن دربخش مسابقه جشنواره ،باید نامه مجوز حضوردرجشنواره توسط تهیه کننده را به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را ۲۰ خرداد ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: جشنواره نیز در ایام دهه کرامت در روزهای ۲۵ تا ۲۷ مردادماه برگزار خواهد شد.

ورشویی با بیان اینکه زندگی امام رضا (ع)، کرامات امام رضا (ع)، مریدان و شاگردان امام رضا (ع)، امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع)، زائران امام رضا (ع) و ... از موضوعات اصلی جشنواره هستند، عنوان کرد: بخش مسابقه در دو گروه موضوعی برگزار می شود که گروه دوم شامل سبک زندگی رضوی است.

وی یادآور شد: این بخش شامل تمام فیلم هایی است که با استفاده از بهره مندی از سیره و سبک زندگی رضوی و ویژگی ها و سجایای امام رضا (ع) نظیر رافت، مهربانی، احسان، نیکوکاری و ... تولید شده باشد.

ورشویی همچنین با بیان اینکه جوایز جشنواره نیز اعلام شده است، افزود: جوایز نقدی جشنواره در بخش‌ های مختلف از ۲۰ تا ۷۰ میلیون ریال به اضافه تندیس طلایی جشنواره و دیپلم افتخار خواهد بود که در فراخوان به تفکیک به آنها اشاره شده است.

وی در مورد بخش های جنبی جشنواره نیز بیان کرد: برنامه های متنوعی همچون برگزاری بخش های جنبی، کارگاه های آموزشی، نشست های پژوهشی و مروری بر آثار فیلمسازان مطرح در حوزه فیلم کوتاه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جشنواره ملی فیلم رضوی است.

ورشویی با بیان اینکه ۲۸ مردادماه، زمان برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از آثار برتر خواهد بود، گفت : این مراسم با حضور فیلمسازان برجسته کشور و مسئولان وزارت ارشاد برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار