آنتوان اسفر رئیس موسسه مطالعات روابط بین الملل پاریس:
اینکه معمولا دولت های غربی در پی بد نشان دادن چهره ایران در دنیا هستند شکی نیست.اما همیشه کسانی هستند که واقعیت ها را بدانند.مثل آنتوان که امروز گفت:نمی خواهم پشت دولتم در یک کشور دیگر صحبت کنم اما زمانیکه به ایران سفر کردم متوجه شدم دولت ما واقعیت اخلاق و فرهنگی ایرانی را به مردمش نمی گوید.
کد خبر: ۳۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 24 May 2015
تابناک فارس:کشور ایران و بخصوص شهرهایی مثل شیراز،اصفهان و یزد همیشه مورد توجه گردشگران خارجی بوده و سالانه تعداد زیادی به ایران می آیند.

اما با توجه به پتانسیل هایی که کشورما از نظر تاریخی برای جذب توریست دارد،انتظار گردشگران غیر ایرانی بیشتری می رود که برای بازدید به ایران بیایند.

شاید یکی از دلایل این امر،مخفی کاری و تبلیغات گسترده ضد ایرانی که در دنیا می شود است.همانطور که آنتوان اسفر رئیس موسسه مطالعات روابط بین الملل پاریس،می گوید:زمانیکه به ایران سفر کردم متوجه شدم دولت ما واقعیت اخلاق و فرهنگی ایرانی را به مردمش نمی گوید و اینکه مردم فرانسه عاشق فرهنگ و تمدن ملت ایران هستند.

البته در این سالهای اخیر به علت گسترش ارتباطات در دنیا،مردم بیشتر با واقعیات و آثار باستانی کشور آشنا شده و ورود گردشگران خارجی به ایران بیشتر شده که امید است این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

در همین رابطه آنتوان اسفر عصر شنبه در نشست صمیمانه مدیر کل میراث فرهنگی فارس با شرق شناسان و استادان دانشگاه فرانسه در حافظیه شیراز افزود: نمی خواهم پشت دولتم در یک کشور دیگر صحبت کنم اما زمانیکه به ایران سفر کردم متوجه شدم دولت ما واقعیت اخلاق و فرهنگی ایرانی را به مردمش نمی گوید.

وی تصریح کرد: ملت ایران مردمانی فرهنگی و با اخلاق هستند که هم صحبتی با آنها برای مردم جهان به طور حتم باعث افتخار و خوشحالی است.

رئیس موسسه مطالعات روابط بین الملل در پاریس در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در خصوص نگاه مردم فرانسه به ایران تاکید کرد: مردم فرانسه عاشق فرهنگ و تمدن ملت ایران هستند.

اسفر یادآور شد: تا به امروز گروه های مختلفی از مردم کشور فرانسه را به ایران آوردم اما به طور حتم پس از توافقی که ایجاد خواهد شد ملت ایران شاهد حضور گسترده مردم فرانسه در ایران خواهند بود.

وی تاکید کرد: سالانه ۱۵ میلیون نفر از موزه لوور پاریس بازدید می کنند که بیشتر آنها اشتیاق زیادی به بخش مصر و ایران دارند.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز گفت: فارس دارای بیش از سه هزار اثر تاریخی در فهرست ملی و چهار اثر در فهرست جهانی است که می توان از آن به عنوان یک ایران کوچک با تنوع آب و هوایی و آثار باستانی یاد کرد.

مصیب امیری افزود: مهمترین دوره تاریخی و فرهنگی کشور در فارس رقم خورده که یکی از پایتخت های دوره ایلامی ها در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: تمدن فارسی ها به دوره پیش از تاریخ باز می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه ۳۰ نقش برجسته دوره ساسانی و پنج شهر باستانی دو هزار ساله در فارس وجود دارد، گفت: فارس در دوره های تاریخی متعددی چون زندیه پایتخت ایران اسلامی بوده است.

امیری تصریح کرد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته شاهد افزایش حضور گردشگران کشورهای خارجی در استان فارس بوده ایم برنامه ریزی های ما به سمت افزایش مراکز اقامتی بوده است.

در ادامه رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس نیز گفت: اشعار حافظ به نسبت سعدی و خیام دیرتر به زبان فرانسه ترجمه شد زیرا فرانسوی به عنوان زبان فرهنگی اروپا روشن و واضح است اما حافظ رازگونه و پیچیده سخن گفته به همین دلیل هرکس از نگاه خود به آن عشق می ورزد.

کورش کمالی سروستانی افزود: فرانسوی ها حافظ را شاعر دل می دانند و به آن علاقه دارند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار