«حکمت‌های سجادی» عنوان اثری با محوریت امام سجاد (ع) و هفتمین کتاب از سلسله کتاب‌های راه زندگی بوده که توسط به‌نشر برای دومین‌بار به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 23 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، با نگاه به حماسه بى‌نظیر قیام عاشورا و همچنین اهمیت حفظ و گسترش پیام شهادت امام حسین (ع) توسط حضرت سجاد(ع)، این انتشارات نسبت به چاپ کتاب‌هایی با محوریت معرفی هر چه بهتر رشادت‌ها و سیره این امام همام اقدام کرده است.

«صحیفه سجادیه» که در انتشارات آستان قدس رضوی چاپ نهم خود را تجربه کرده، از ذخایر علمی و گنجینه‌های حقایق روحانی اثر گران‌سنگ امام چهارم است که پس از نهج‌البلاغه از مهم‌ترین کتاب‌های شیعه بوده و به «زبور آل محمد» و «اخت قرآن» نیز مشهور شده است.

«حکمت‌های سجادی» نوشته جواد محدثی عنوان اثری با محوریت امام سجاد (ع) و هفتمین کتاب از سلسله کتاب‌های راه زندگی بوده که توسط به‌نشر در سال 1393 در قطع رقعی برای دومین بار به چاپ رسیده است.

در این اثر نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث اخلاقی و اجتمـاعی از امام سجاد (ع) با ترجمه‌ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لابه‌لای مطالب می‌پردازد.

کتاب «سیری در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع)» از سلسله درس‌های استاد فاطمه سید خاموشی (طاهایی)، شرحی است که از لسان مبارک این پیشوای معصوم دین، به قصد پرورش و ساختن انسان‌ها توسط دانش‌آموختگان مکتب نرجس در هفت فصل همچون دعا و استجابت آن، صلوات و اثرات آن، نیکوترین نیت‌ها، شرایط احسن الاعمال و رابطه ایمان و عمل صالح تنظیم و جمع‌آوری شده است.

همچنین به‌نشر اقدام به انتشار مجموعه چهل حدیث کرده است که کتاب «زینت عارفان» سروده علی اصغر دلیلی صالح، گلچینی از سخنان گهربار زینت عرفان، امام سجاد (ع) را به زبان شعر به مخاطبان ارائه می‌کند.

مجموعه کتاب «چهارده اختر تابناک» با عنوان «امام سجاد (ع)» دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی با محوریت سبک و سیره این امام همام است که به قلم احمد احمدی بیرجندی در قطع نیم جیبی با استفاده از منابع معتبر و استنادات تاریخی صحیح، تحلیل‌های عالمانه و نیز به‌کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان به تهیه این پنج عنوان کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار