معاون استاندار قزوین خواستار شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: قزوین به عنوان دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی باید دارای یک نماد بزرگ باشد که ایجاد موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در بافت محله سردار می‌تواند تصمیم مناسبی در این زمینه باشد.
کد خبر: ۳۷۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخ‌زاد در پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هرچند موضوعات موردی برخی مواقع پدید می‌آید اما در جلسات بازآفرینی، مسائل به صورت تشکیلاتی و سازمانی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع بازآفرینی شهری باید در تمام شهرهای استان در دستور کار مسؤولان باشد، ادامه داد: جلساتی هم در این خصوص در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه دو محله سردار و دیمج شهر قزوین صورت گرفته است، اضافه کرد: باید هرچه سریع‌تر در خصوص ساماندهی این محله‌ها و اجرای پروژه آنان پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شود که در این زمینه طی جلسه آتی برنامه زمانبندی اجرای پروژه و سهم هر ارگان به طور مشخص تعیین می‌شود.

فرخ‌زاد گفت: قزوین به عنوان دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی باید دارای یک نماد بزرگ باشد که ایجاد موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در بافت محله سردار می‌تواند تصمیم مناسبی در این زمینه باشد که لازم است از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی هم در انجام آن استفاده کرد.

این مسؤول با اشاره به این نکته که دفاتر کارگزاری تسهیلگری باید در سایر شهرهای استان همچون اقبالیه، الوند و تاکستان هم ایجاد شود، تصریح کرد: باید یک هدف‌گذاری مشخص و خروجی معین برای این دفاتر در نظر گرفته شود که استفاده از تجارب سایر شهرها در این حوزه می‌تواند کمک‌کننده و تأثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: حضور اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در ایجاد دفاتر تسهیلگری و حوزه بافت‌های تاریخی ضروری بوده و لازم است شهرداری‌ها و شورای شهر در لایحه بودجه 96 خود بافت‌های تاریخی را هم مدنظر و در اولویت کاری خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار