معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
امسال چهارمین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان را در مشهد برگزار شد و نسبت به دو سال گذشته از نظر علمی و گسترش مطالب و هدفمند شدن سمینار، رشد قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۳۷۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 13 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر حامد مظاهریان با اشاره به رشد چشمگیر شاخص های برگزاری چهارمین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان، عنوان کرد: امسال چهارمین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان را در مشهد برگزار کردیم و نسبت به دو سال گذشته از نظر علمی و گسترش مطالب و هدفمند شدن سمینار، رشد قابل توجهی کرده است و این به همت مسئولین استانی اتفاق افتاده است و  اکنون ما شاهد برگزاری بی سابقه 35 کارگاه تخصصی در این همایش هستیم.
حامد مظاهریان ادامه داد: استان هرمزگان به عنوان دبیرخانه دائمی بتن، استان یزد به عنوان دبیرخانه دائمی مصالح ساختمانی و استان مازندران به عنوان دبیرخانه دائمی HSE تعیین شده است. 
وی با بیان اینکه خراسان رضوی در تشکیل دبیرخانه ها جلودار است، گفت: هدف اصلی در دبیرخانه این است که بتوان هماهنگی های لازم را در سطح استان ایجاد کرد و از طریق این هماهنگی ها به انباشت دانش در این زمینه دست یافت. 
یکی از سیاست هایی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می کند این است که بتواند اتفاقاتی که در پایتخت رقم می خورد، در شهرهایی که ظرفیت لازم را دارند، اجرا کند و به همین منظور ایده تشکیل دبیرخانه های دایمی در استانها در این دوره  مطرح شد.
مظاهریان با بیان اینکه تاکنون به 6 استان دبیرخانه دائمی در موضوعات خاص به آنها اعطا شده است، گفت: اعطای دبیرخانه دائمی به یک استان، به معنای اعطای یک برند برای آن استان است.
وی افزود: اینکه یک استان توانایی همکاری با دیگر نقاط کشور را حول یک محور مشخص، داشته و بتواند چنین موضوعی را در طی دوره ای پشتیبانی کند و جلو ببرد نشان از توانایی و ظرفیت های نقاط مختلف کشور را دارد و به همین دلیل استان خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه دائمی فن آوری های نوین ساختمانی، تعیین شده است.
وی یکی دیگر از امتیازات این همایش را ارائه همزمان مطالب در  5 استان به صورت آنلاین، خواند و گفت: با حضور میهمانان خارجی دعوت شده، موضوعات تکنیکی و فنی با اعضا در میان گذاشته شد. 
مظاهریان با اشاره به روند روبه رشد به کارگیری فن آوری های نوین در کشور، افزود: سرمایه گذاران، مهندسان و مردم باید در جریان این فن آوری ها قرار بگیرند و سازمان های مسئول، مانند سازمان ملی استاندارد در این خصوص باید کلیه محصولات ساختمانی را مورد مداقه قرار داده و بر استاندارد بودن آن تایید کند. 
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وظیفه دارد که پروانه فن آوری نوین ساختمانی را صادر کند و با آیین نامه ها تطبیق دهد. 
معاون وزیر با بیان این مطلب که پاسخ فن آوری های نوین صفر و یک نیست، گفت: بنابراین یک شانس نیز بازار و استقبالی است که بازار نسبت به فن آوری ها دارد که باید بتواند اقتصادی باشد و با شرایط اقتصادی این صنعت خود را تطبیق دهد. 
مظاهریان تأکید کرد: نقشی که دبیرخانه ها و سمینارها دارند همین است که بتوانند این فن آوری ها را معرفی کرده و در مورد آن گفتگو کنند و فن آوری هایی که منطبق با توسعه پایدار است و می تواند فرایند ساختمان سازی و کیفیت ساخت و ساز را گسترش بدهد، معرفی و به کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار