مریم شیرمستی در گفتگو با تابناک:
مشاور تغذیه ورژیم درمانی گفت: بهترین زمان مصرف خوراکی بعد از انجام فعالیت های ورزشی است که ورزشکاران باید کربوهیدرات، پروتئین و آب میوه های طبیعی را برای تامین آب بدنشان استفاده کنند.
کد خبر: ۳۷۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 13 February 2017
مریم شیر مستی در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:   در کلاس آموزشی در سالن شهید هادیان به مربیان چگونگی تغدیه ورزشکاران قبل وبعد  از فعالیت ورزشی آموزش داده شد وهم چنین به سئوالات مربیان دزر خصوص تغذیه سالم پاسخ داده شد.
وی با بیان اینکه ورزشکاران باید بدانند که چگونه ودر چه زمانی از مکمل های غذایی استفاده کنند،  افزود:  قطعا تغذیه در افزایش توان ورزشی یا افت عملکرد ورزشکار موثر است.
مشاورتغذیه و رژیم درمانی گفت:  در واقع تغذیه به ورزشکار کمک می کند که شاداب تر باشد و به نحوه مطلوبی ورزش کند یا باعث افت عملکرد او در انجام فعالیت های ورزشی شود.
شیر مستی با اشاره به اینکه مصرف چربی ها باعث افت عملکرد عضلات  می شود،  ادامه داد:  ورزشکار باید در مصرف غذاهای مناسل دقت کنند و باید از میوه ها وکربوهیدرات های مناسب برای تقویت عضلات و رفع کم آبی بدنشان  استفاده کنند.
وی تصریح کرد:  برای جلوگیری از هدر رفت آب بدن ورزشکار هر پانزده دقیقه یک بار نیم لیوان آب بنوشد که نوشیدن مایعات باعث می شود کم آبی بدنشان رفع شود.
این مشاورتغذیه گفت: ورزشکاران گاهی می توانند از نوشیدنی های پروتئین دار مناسب هم برای تامین آب بدنشان استفاده کنند.
وی اضافه کرد:  مصرف خوراکی در حین فعالیت های ورزشی به ورزشکاران نوصیه  نمی شود چرا که باعث سنگینی معده و هدایت جریان خون به سمت دستگاه گوارش می شود و دور شدن خون از عضلات روی عملکرد عضلات تاثیر  منفی می گذارد.
شیرمستی  ادامه داد:  بهتر است مصرف خوراکی ها بعد از انجام فعالیت های بدنی و ورزشی  باشد و از کربوهیدرات هایی مثل سیب زمینی، ماکارانی،  مواد پروتئینی مثل گوشت و لبنیات و همچنین آب میو های طبیعی استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار