همزمان با دهه فجر برگزار شد؛
جشن انقلاب با موضوع معرفی امام خمینی(ره) با عنوان «یک جهان خمینی» با حضور مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در فرهنگسرای امت مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 10 February 2017
به گزارش تابناك رضوي، جشن انقلاب با موضوع معرفی امام خمینی(ره) و با حضور مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، در فرهنگسرای امت برگزار شد.
این مراسم با برنامه‌های متنوع و جذاب و با گویش فارسی دری و از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و مرکز تخصصی «سراج» از افغانستان برگزار شد.
علی سلطانی هروی، مدیر مرکز تخصصی«سراج» افغانستان برگزاری این برنامه را با هدف گرامیداشت دهه فجر بیان و اظهار کرد: این برنامه با هدف وجود فضای همدلی بین ایران و افغانستان و نیز صدور انقلاب ایران طراحی شده است؛، چرا که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی جهانی است و مربوط به همه ملت‌ها است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با هدف‌ها و چشم‌اندازهایی طراحی شده است که همه انقلاب‌ها از این آرمان‌ها و هدف‌ها استفاده می‌کنند اما نوع و شیوه به کارگیری آن با توجه به شرایط هر کشوری متفاوت است؛ در ایران انقلاب اسلامی در مسیر ویژه ای حرکت کرد؛ مسیری که می تواند الگوی مناسبی برای کشورهای مسلمان باشد.
سلطانی هروی به حضور انقلابی‌های افغانستانی در انقلاب اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: انقلابی‌های افغانستانی در انقلاب اسلامی ایران حضور و نقش داشته‌اند که به آن ها تا کنون پرداخته نشده است و در این مراسم به این مسأله برای نخستین بار پرداخته می‌شود.
وی یکی از رسالت‌های مرکز تخصصی «سراج افغانستان» را تحکیم پیوند ارزشی و دینی بین این دو کشور بیان و اظهار کرد: ما در پی تحکیم پیوند ارزشی و دینی دو ملت و ترویج هدف های دو ملت هستیم و در این جهت گام بر می‌داریم.
وی خواستار توجه مسؤولین به تشکل‌های مهاجرین شد و گفت: رسانه ها و تشکل‌های مهاجرین نیاز به پشتیبانی، حمایت مالی و قانونی دارند تا بتوانند به اهداف خود دست یابد.
سلطانی هروی افزود: مهاجرینی که در ایران حضور دارند نیاز به آموزش دارند و این امر را تشکل‌های مهاجرین می توانند انجام دهند اما برای تحقق، نیاز به حمایت مسؤولین ایرانی دارند.
گفتنی است؛ پخش سرود ملی ایران و سرود ملی افغانستان، قرائت صلوات خاصه، اجرای نمایشنامه، پخش کلیپ‌های انقلابی ، اجرای سرودهای انقلابی خوانندگان جوان افغانستانی، اجرای تئاتر و نمایش، بازگویی خاطرات انقلابیون افغانستانی از ایام پیروزی انقلاب برای اولین بار، نمایش نماهنگ، کلیپ و سرودهای افغانستانی و ایرانی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار