معاون وزیر صنعت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: 2درصد ذخایر معدنی کشور متعلق بهقم است و این استان می تواند به عنوان منطقه ای معدن خیز معرفی شود.
کد خبر: ۳۷۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، محمد تقی کره ای در آیین بهره برداری از سه طرح صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: در دولت یازدهم با سرمایه گذاری خوبی که در بخش اکتشافات معدنی انجام گرفت، زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی استان های معدنی کشور از جمله قم فراهم شد.

وی بیان کرد: سیاست اقتصادی دولت در بخش معدن اکتشاف عناصر راهبردی و رسیدن به مواد معدنی در اعماق زمین است و برای رسیدن به این هدف، مساله تصویر برداری هوایی مورد توجه جدی قرار گرفت، به نحوی که در سال گذشته معادل 10 سال تصویر برداری هوایی انجام شد.

وی ادامه داد: استان قم با اهتمام مسئولان آن، در مساله تصویر برداری هوایی برای شناخت ظرفیت های معدنی، در سال های اخیر از پیشگامان کشور بوده و چهار هزار کیلومتر از وسعت آن مورد نظارت هوایی قرار گرفته است؛ نتایج ابتدایی طرح در استان قم نشان می دهد در این استان 17 نقطه معدنی وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی ها کار اکتشاف آن قبل از پایان سال جاری آغاز می شود.

کره ای با اشاره به اقدام دولت در تهیه نقشه های زمین شناسی در مقیاس 1 در 25 هزار، گفت: با تدبیر دولت یازدهم با توجه به اهمیت حوزه معدن میزان سرمایه گذاری در بخش اکتشافات مواد معدنی از 13 به 45 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است و این رقم نزدیک استاندارهای بین المللی است.

وی افزود: دولت به منظور بالابردن سطح آگاهی مردم از ظرفیت های حوزه معدن، 400 نقشه تخصصی را در این بخش در مقیاس ملی، منطقه ای و بین المللی تهیه کرده است؛ همچنین 800 عنوان کتاب و گزارش با موضوع معدن و حوزه های مرتبط با آن در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و مخاطبان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان زمین شناسی به آن ها دسترسی داشته باشند.

سه واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 257 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 145 تن، روز چهارشنبه همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور محمد تقی کره ای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی در شهرک صنعتی شکوهیه قم به بهره برداری رسید. 

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 

شهرک صنعتی شکوهیه قم در 12 کیلومتری محور قدیم قم - تهران در زمینی به مساحت یک هزار و 51 هکتار واقع شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار