آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد که باتوجه به آلودگي وشرايط ناسالم هوا با عدد شاخص ۱۰۹ روز سه شنبه در مشهد رعايت بخشنامه شماره 601/470/83053 مورخ 94/9/15 مورد انتظاراست.
کد خبر: ۳۷۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 07 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،با عنایت به آلودگی هوای شهر مشهد به دلیل پدیده  وارونگی هوا در فصل زمستان، روابط عمومی آموزش و پرورش  خراسان رضوی اعلام کرد که ضروری است مدیران و معلمین تربیت بدنی مدارس موارد زیر را جهت جلوگيري از ايجاد عوارض ناشی از آلودگی هوا در برگزاری کلاس درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی دانش آموزان در این ایام و سایر روزهای مشابه رعایت نمایند.
 
۱. به ‌گزارش هاي روزانه اداره کل محیط زیست ( مرکز پایش آلاینده های محیط زیست شهر مشهد) و سیستم سامانه پیامکی اداره کل  توجه نموده تا درمواقع اضطرار ،  قبل از انجام هرگونه فعالیت ورزشی توسط دانش آموزان و همکاران  ، اقدامات لازم را براي جلوگیری از بروز عوارض ناشی از آلودگی هوا و ...   به عمل آورند.
 
۲. جهت اجرای مطلوب ساعت درس تربیت بدنی در مدارس، در روزهایی که هوا در شرایط ناسالم و یا هشدار است تدریس  سرفصل طرح های ملی ورزشی ، مهارت های بنیادین ، بازیهای کلاسی ، ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان ، ارائه سرفصل های برنامه آموزش درس تربیت بدنی  شامل آموزش  قوانین ومقررات رشته های ورزشی ، بهداشت ورزش و... در محیط کلاس درس پیشنهاد می گردد. 
 
۳. در زمان اعلام شرایط هوای ناسالم و هشدار، فعالیت های ورزشی ترجيحا درمحيط هاي سربسته وداراي تهويه مناسب صورت پذیرد. 
 
۴. در صورت انجام فعالیت ورزشی در محيط هاي روباز از وضعيت و ميزان آلودگي هواي مكان هاي مربوطه اطلاع حاصل شود، زیرا ميزان غلظت آلاينده‌ها، تعيين‌كننده زمان و مكان و شدت ورزش و فعالیت بدنی خواهد بود.  
 
۵. مسموميت‌در اثر آلودگي هوا  به صورت تدريجی است بنابراین استمرار استنشاق هواي آلوده مي‌تواند عامل مسموميت‌هاي جدي شود. 
 
۶. با بروز علائمي مانند احساس فشار در قفسه سينه، سرفه‌هاي مكرر، صدادار شدن تنفس و يا آبريزش زياد از چشم و بيني بلافاصله نسبت به قطع فعالیت بدنی و ورزش اقدام گردد. 
 
۷. از انجام فعالیت های بدنی که براثر هم زماني درجه حرارت بالاي محيط، رطوبت زياد و آلودگي هوا ايجاد مي‌شود، اجتناب شود.  
 
۸. درهنگام ورزش كردن رعایت فاصله ده تا پانزده متری از وسایل نقليه روشن و داراي نقص سوخت ضروری است.
 
۹. مسیر فعالیت های ورزشی  در فضا های روباز در جهت موافق وزش باد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار