کد خبر: ۳۷۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 02 February 2017
به گزارش تابناک یزد،نخستین همایش فیلم سازان شهرستان اشکذر در محل کانون خاتم الانبیا اشکذر برگزار شد.

در این همایش که با حضور سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر و جمعی دیگر از مدیران ادارات شهرستان اشکذر برگزار گردید، هشت فیلم از فیلمسازان شهرستان اشکذر اکران گردید.
در این مراسم فیلم های "اشک نخل" به کارگردانی محمد کاظم راستی، "صدای ورزش" به کارگردانی حسین مظفری، "قطره" به کارگردانی محمد هادی دهقانی اشکذری، "رهایی" به کارگردانی حمیدرضا حاتمی، "دوباره کبوتری" به کارگردانی اکبر حاتمیان، "برد" به کارگردانی آسیه هاتفی، "دست عشق" به کارگردانی احسان دهقانی و "نامه ای برای امروز" به کارگردانی محسن کمالیان اکران شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
در بخشی از این همایش، احسان دهقانی از کارگردانان و فیلمسازان اشکذری به عنوان نماینده فیلمسازان به بیان دیدگاه ها و مسائل ومشکلات موجود در حوزه فیلم سازی پرداخت. دهقانی ضمن تقدیر از برخی از اقدامات و حمایت های خوب انجام شده توسط فیلمسازان و مسئولین، فراهم نمودن زمینه برگزاری دوره های آموزشی در شهرستان، شناسایی و جذب علاقمندان به فیلمسازی و پیگیری تهیه تجهیزات مورد نیاز فیلمسازان را از اولویت های موجود در این زمینه دانست.
سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطر شهدای انقلاب، از اقدامات خوب و قابل توجه بعمل آمده توسط فیلمسازان شهرستان اشکذر طی سال های اخیر تقدیر و رشد کمی و کیفی آثار تولید شده را نتیجه همدلی، همت و عزم راسخ هنرمندان شهرستان دانست. وی عشق و علاقه به هنر فیلم سازی و سخت کوشی هنرمندان را عامل مهمی برای پشت سر گذاشتن موانع و محدودیت های موجود دانسته و اظهار داشت: کسب افتخارات هنرمندان این شهرستان در جشنواره های مختلف نیز حاصل همین سخت کوشی و پیگیری هاست. حوتی نژاد اضافه نمود ما نیز وظیفه داریم در حد توان خود هنرمندان را یاری دهیم و در این راه از حامی و پشتیبان هنرمندان به ویژه فیلم سازان خواهیم بود.

در بخش پایانی همایش، از طرف فیلمسازان شهرستان، با اهدای شاخه گل، از علی اکبر کاظمی رئیس شورای اسلامی شهرستان اشکذر،  هادی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا کمالیان مدیر آموزش و پرورش، مجید هاشمی معاون انجمن سینمای جوانان دفتر یزد، امیرحسین عسکری مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد مهدیه و محمد رضا غلامزاده مدیر کانون آگهی و تبلیغاتی آفرینش اشکذر به دلیل حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان به ویژه برگزاری همایش فیلمسازان اشکذر و جشنواره استانی فیلم کوتاه قران و عترت تقدیر بعمل آمد.
پس از آن نیز با حضور سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان اشکذر، از فیلمسازان شرکت کننده در این همایش تقدیر بعمل آمد.
تجلیل از خانم "ربابه رحمانی" مادر شهیدان سید جعفر و سید محمد میرعبداللهی بخش پایانی این همایش بود که باحضور و ادای احترام مسئولین و حاضران انجام گردید. در مستند  "نامه ای برای امروز" به کارگردانی محسن کمالیان که یکی از فیلم های اکران شده در همایش بود بخشی از زندگی و وصیتنامه شهیدان میرعبداللهی مورد بررسی قرار گرفته شده بود.

همچنین قبل از برگزاری همایش، نشست صمیمی فیلمسازان شهرستان اشکذر با حضور هادی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکذر، مجید هاشمی معاون انجمن سینمای جوانان دفتر یزد و جمعی از فیلمساران در محل کانون خاتم الانبیا برگزار و در خصوص مسائل مرتبط با حوزه فیلمسازی بحث و تبادل نظر شد. شناسایی و جذب فعالان حوزه فیلمسازی، برگزاری کلاس های آموزشی و پیگیری تهیه تجهیزات مورد نیاز فیلمسازان از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود. در بخش دیگری از این نشست محمد هادی دهقانی از فیلمسازان اشکذری به ارائه مطالبی در خصوص تاریخ سینمای جهان پرداخت. علیرضا ابوالحسنی معاون فرماندار اشکذر نیز با حضور در بخشی از این نشست صمیمی، با فیلمسازان شهرستان دیدار و گفتگو نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار