رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:
تابناک: رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با تاکید بر نقش ویژه یگان‌های رزمی و پشتیبانی اصفهان درعملیات بیت المقدس، آنها را جز فاتحان اولیه خرمشهر معرفی کرد.
کد خبر: ۳۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سردار مجتبی شیروانیان امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت سوم خرداد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به خصوص ۲۳ هزار شهید استان اصفهان و شهدای عملیات فتح المبین، بیت المقدس و آزادی خرمشهر اظهار کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌ها بعد از عملیات ثامن الائمه، حصر آبادان و بستان بود که منجر به آزادسازی خرمشهر از دست بعثی‌های عراقی شد.

وی با بیان این‌که اصفهان بیشترین نیرو را در مناطق عملیاتی بیت المقدس و فتح خرمشهر داشت، اذعان کرد: از جمله یگان‌های شرکت کننده در این عملیات دو تیپ پیاده لشگر ۱۴ امام حسین(ع)، لشگر ۸ نجف اشرف و یگان‌های توپخانه بود.

به گفته رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، با استفاده از غنائم به دست آمده در عملیات فتح المبین، یگان‌های سپاه و توپخانه و زرهی اصفهان برای شرکت در عملیات بیت المقدس تقویت گردید.

وی با بیان این‌که عملیات بیت المقدس دهم اردیبهشت سال ۶۱ آغاز گردید، عنوان کرد: این عملیات در سه مرحله مناطقی را آزاد کرد که سوم خرداد همان سال به آزادسازی خرمشهر منتهی گردید.

شیروانیان عملیات بیت المقدس را عملیاتی سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و اذعان داشت: خوشبختانه با هدایت‌های درایتمندانه امام راحل و توکل رزمندگان به خدا و توسل به ائمه، و با وجود حداقل امکانات نسبت به دشمن، خرمشهر آزاد گردید.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر نقش ویژه یگان‌های اصفهان درعملیات بیت المقدس، آنها را جز فاتحان اولیه خرمشهر معرفی کرد و گفت: البته هر استانی بر اساس تعداد یگانی که داشت، نقش موثری در این عملیات ایفا نمود.

شیروانیان به دستاوردهای عملیات بیت المقدس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دشمن بعد از این عملیات حساب دیگری بر روی نظام جمهوری اسلامی ایران باز کرد.

وی در بخش دیگر با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت سوم خرداد به ریاست استاندار اصفهان به تشریح برنامه‌های تدوین شده در این ستاد پرداخت و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت سوم خرداد، آماده سازی محتوای عملیات بیت المقدس است که در اختیار جامعه هدفی همچون ائمه جمعه برای استفاده از آن در تریبون‎های نماز جمعه این هفته، قرار گرفته شده است.

شیروانیان، حضور خانواده‌های شهدا و رزمندگان این عملیات در برنامه‎‌های زنده صدا و سیمای اصفهان در طول روزهای آینده را از دیگر برنامه‌های تدوین شده اعلام کرد.

وی همچنین رونمایی از چند جلد کتاب، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات، دیدار با جانبازان در روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، برگزاری شب شعر و شب خاطره در خانه هنرمندان و برگزاری برنامه «فرشتگان شهر» با حضور خواهران شرکت کننده در عملیات بیت المقدس را از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط ستاد کمیته بزرگداشت سوم خرداد در اصفهان عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار