رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد:
دکتر محمودرضا رحیمی: تمرکز بر ایجاد دانشگاههای نسل سوم است یعنی دانشگاههایی که در پرتو تولید علوم کاربردی، ثروت آفرینی کنند. پژوهش و آموزش توامان بایستی در جهت ثروت آفرینی همراه باشند که این سیاست به جد در دولت تدبیر و امید پیاده سازی و دنبال می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹ 01 February 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمودرضا رحیمی در ویژه برنامه زنده تلویزیونی «شویل دنا» که به مناسبت دهه فجر از شبکه دنا پخش می شود، افزود: تمرکز دانشگاه یاسوج بر اجرای سیاست های ابلاغی وزارت علوم است که رشد و توسعه این دانشگاه را به همراه داشته است.

وی بیان داشت: تمرکز بر ایجاد دانشگاههای نسل سوم است یعنی دانشگاههایی که در پرتو تولید علوم کاربردی، ثروت آفرینی کنند.

دکتر رحیمی ادامه داد: پژوهش و آموزش توامان بایستی در جهت ثروت آفرینی همراه باشند که این سیاست به جد در دولت تدبیر و امید پیاده سازی و دنبال می‌شود.
 
 تمرکز بر دانشگاه های نسل سوم/دولت تدبیر و امید در پی پژوهش ثروت آفرین است

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: کاربردی کردن پژوهش، کیفی نمودن آموزش و توسعه روابط بین الملل با دانشگاهها و موسسات معتبر علمی دنیا از مهمترین سیاست های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید است که دانشگاه یاسوج نیز در راستای همین سیاست ها و این 3 محور حرکت می‌کند.

دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 6000 دانشجو و 230 هیات علمی در دانشگاه یاسوج مشغول هستند افزود: سطح کیفی دانشگاه نسبت به دانشگاههای هم تراز خود بالاتر است که این مسئله به توان علمی بالای همکاران هیئت علمی ما در دانشگاه برمیگردد.

وی با اشاره به رتبه های ممتاز کسب شده توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه در زمینه های مختلف اذعان داشت: حضور دو دانشجوی نمونه کشوری در دو سال گذشته در دانشگاه یاسوج وزن و اعتبار خاص دانشگاه یاسوج در بین دانشگاههای کشور را نشان می دهد.

دکتر رحیمی امتیاز ویژه دانشگاه یاسوج در مقایسه با دانشگاههای بزرگتر و باسابقه تر را ، جوان بودن و پویا بودن عنوان کرد و گفت: کسب موفقیت ها و امتیازات در دانشگاه یاسوج مرهون همین دو عامل است.

رئیس دانشگاه یاسوج در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص وضعیت پارک علم و فناوری استان گفت: متاسفانه سالهای سال این مساله لاینحل مانده بود ولی اکنون به همت استاندار محترم استان، دانشگاه یاسوج و حوزه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در سفر ریاست جمهوری مصوب و اعتبار ویژه ای جهت راه اندازی آن اختصاص داده شد.
 
تمرکز بر دانشگاه های نسل سوم/دولت تدبیر و امید در پی پژوهش ثروت آفرین است 

وی عنوان کرد: 4 میلیارد تومان هدیه سفر ریاست محترم جمهوری برای پارک علم و فناوری استان تخصیص داده شد و در بودجه سال 96 نیز بودجه اختصاصی برای این پارک در نظر گرفته شده است.

دکتر رحیمی ضمن تشکر از پیگیری های ویژه استاندار، بیان داشت: عمده مشکلات حل شده و جناب استاندار به شدت پیگیر هستند.

رئیس دانشگاه یاسوج در بخش پایانی سخنان خود گفت: به حول و قوه الهی دانشگاه یاسوج بعنوان دانشگاه مادر استان با صلابت در حال رشد و تعالی است و تمام کسانی که دوستدار رشد و توسعه همه جانبه علم و دانش در استان هستند در کنار دانشگاه و همگام با این موفقیت ها از دانشگاه حمایت می کنند و امیدوارم شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر فرزندان این استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار