کد خبر: ۳۷۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 01 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد با بیان این که کم کردن فاصله موجود بین هنر و مردم یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران هنر نمایشی در استان است، از افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در یزد خبر داد.

«علی جاور»  با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی در راستای توسعه فرهنگ هنری جامعه،‌ اظهار کرد: یک شنبه 17 بهمن ماه دفتر تئاتر بچه‌های مسجد با حضور مسئولان و پیشکسوتان عرصه هنر نمایشی در یزد افتتاح می‌شود.

وی تئاتر بچه‌های مسجد را یکی از قدیمی‌ترین ظرفیت‌های تولید آثار فاخر در استان و کشور دانست و بیان کرد: بچه‌های مسجد در سال‌های دور توسط هنرمندان ارزشی با امکاناتی محدود در استان اجرا شده است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد با بیان این‌که هنرمندان گذشته تئاتر بچه‌های مسجد در استان یزد، در حال حاضر جزو افراد و هنرمندان شاخص کشور هستند،‌ گفت: هنرمندان کشوری نظیر کوروش زارعی، پارسایی و آقای آزاد، از جمله نسل اولی‌های تئاتر بچه‌های مسجد هستند.

جاور در ادامه ایجاد پایگاه مردمی به منظور آشنایی بیشتر اقشارمختلف جامعه با فضای نمایشی و کسب اطلاع هنرمندان از دغدغه‌های مختلف جامعه را یکی از اهداف ایجاد دفتر تئاتر بچه‌های مسجد عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی این دفتر بهترین فرصت برای انسجام بخشیدن ارتباط بین مردم و مردم در راستای توسعه هنرهای نمایشی در استان است.

این مقام مسئول با بیان این که متأسفانه در شرایط کنونی بین هنر و مردن فاصله‌ای نسبتاً طولانی ایجاد شده،‌ تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد این فاصله کم و به حداقل برسد.

وی تولید آثار ارزشی با استفاده از ظرفیت بچه‌های مسجد را از دیگر اهداف افتتاح این دفتر دانست و خاطرنشان کرد: دفتر تئاتر بچه‌های مسجد از جمله قدیمی‌ترین پایگاه‌های مردمی بوده که نقش مهمی در تولید آثار فاخر همزمان با هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است.

جاور پایان تأکید کرد: مسجد به عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین پایگاه‌های اجتماعی و حضور طیف گسترده مخاطبان سنین مختلف، مکان بسیار مناسبی برای جوانان و فعالان فرهنگی جهت تولید و ارائه آثار هنری ارزشمند و اخلاقی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار