کد خبر: ۳۷۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 01 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مدير موزه زيلوي شهرستان ميبد از بافت پرچم 40 کشور دنیا به دست هنرمندان زیلوباف اين شهرستان براي براي اهداء به نمايندگان كشورهاي حاضر در هفدهمين كنوانسيون جهانی راهنمايان گردشگری خبر داد.

«طاهره كشتكار»  گفت: آيين اختتاميه هفدهمین كنوانسيون جهانی راهنمايان گردشگری كه به ميزباني كشورمان برگزار مي‌شود، شنبه شانزدهم بهمن ماه در کاروانسرای شاه عباسی میبد برگزار می‌شود لذا براي اهداي هديه به نمايندگان كشورهاي حاضر در اين كنوانسيون، زيلو را از بين صنايع دستي شهرستان ميبد انتخاب كرديم.

وي افزود: در همين راستا نيز با حمايت مالي بنياد ميبدي، بافت اين پرچم‌ها با كمك حدود 10 هنرمند زیلوباف میبدی و با صرف بيش از 100 كيلو نخ در مدت يك ماه انجام شد.

كشتكار خاطرنشان كرد: با توجه به امكان حاشيه‌نويسي در محصولات هنر صنعت زيلو، در كناره‌ي اين زيلو نيز نام هر يك از كشورهاي مربوطه بافته شده است و در روز اختتاميه به رسم یادبود اين پرچم‌ها به نمايندگان و راهنمایان آنها هدیه داده خواهد شد.

مدير موزه زيلوي ميبد در پايان نيز يادآور شد: هر چند زيلو در ظاهر یک زيرانداز و دست‌بافته نخی ساده است اما بررسی فنون و تکنیک بافت آن نشان می‌دهد که غنای فرهنگی و فکر و اندیشه بارور شده‌ای در پس هر تار و پود آن خفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار