مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند #الیت در پنجمین نشست راه و چاه:
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: دریافت وجه برای پارک خودرو در حاشیه معابر اهرم قانونی برای کاهش زمان توقف است.
کد خبر: ۳۶۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 30 January 2017
به گزارش تابناک رضوی،، سید حسین هاشمی‌زادگان در پنجمین نشست «راه و چاه» که در فرهنگسرای خانواده برگزار شد، اظهارکرد: به طور متوسط روزانه در شهر مشهد بالغ بر یک میلیون و 600 هزار خودرو تردد دارد اما تنها امکان پارک 20 تا 22 هزار خودرو در حاشیه معابر وجود دارد.
وی افزود: در این میان افرادی که شاغل بوده و یا در حاشیه معابر سکونت دارند خودروی خود را در مدت‌های طولانی در حاشیه معابر پارک می‌کنند که نتیجه آن چیزی جز کمبود جای پارک و همچنین افزایش ترافیک برای پیدا کردن جای پارک نیست.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت تصریح کرد: با توجه به وجود مشکل کمبود جای پارک خودرو قانون‌گذار این اجازه را به شهرداری‌ها داده تا براساس قانون 15 تخلفات راهنمایی و رانندگی ساز و کاری در معابر ایجاد و در ازای توقف خودرو در حاشیه معابر وجه دریافت نماید که این امر باعث شده افراد در حاشیه معابر توقف کوتاه‌تری داشته باشند و از امتیاز پارک رایگان خودرو در نیم ساعت اول استفاده کنند.
هاشمی‌زادگان ادامه داد: با اجرایی شدن این قانون در قالب پارک هوشمند خودرو(الیت) در شهر مشهد ظرفیت استفاده از 22 هزار جای پارک خودرو در حاشیه معابر با 7 برابر افزایش به 157 هزار خودرو رسیده است به این معنا که از هر جای پارک موجود خودرو 7 خودروی غیرهمسان استفاده می‌کنند.
وی گفت: در کنار این موضوع 75 درصد توقف‌ها نیز به زیر نیم ساعت رسیده است به این معنا که 75 درصد از پارک خودرو در معابر شهری به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت ادامه داد: در زندگی شهری باید زمان را مدیریت کرد لذا با اجرای الیت در معابر شهری رانندگان خودرو به این موضوع قائل شده اند.
هاشمی‌زادگان تصریح کرد: دریافت وجه از رانندگانی که در حاشیه معابر پارک می‌کنند یک اهرم قانونی برای کوتاه کردن زمان توقف در معابر است و این مساله هیچ درآمدی برای شهرداری ندارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که 75 درصد پارک خودرو در حاشیه معابر مشهد زیر نیم ساعت رایگان است لذا شرکت الیت تنها از 25درصد پارک خودروها درآمدزایی می‌کند که 30 درصد از این رقم نیز افراد شهرستانی هستند و وجهی پرداخت نمی‌کنند؛ از مابقی درصد باقی‌مانده نیز 72 درصد درآمد نیز صرف حقوق نیروی انسانی و پرسنل می‌شود.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مدیریت شهری برداشت اطلاعات و تحقیق در عملیات و رفتارهای ترافیکی روزانه است، بیان کرد: با توجه به این رسالت پارکبانان پلاک خودروهای پارک شده را ثبت می‌کنند و این برداشت پلاک به منزله کسر کرایه نیست.
به گفته هاشمی‌زادگان، شهروندان توجه داشته باشند کسر کرایه در پایان روز اتفاق می‌افتد که در این زمان نیز پیامک کسر برای مشترکان ارسال میگردد.
وی با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار #همراه_پارک گفت: با استفاده از این نرم‌افزار اندرویدی که در سایت شرکت ترافیک هوشمند الیت قابل دریافت است ضمن اینکه زمان توقف‌ها قابل رویت است شهروندان می‌توانند به صورت #آنلاین پلاک خود را شارژ کنند و از 10 درصد شارژ بیشتر بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت بیان کرد: همچنین برای اولین بار در دنیا با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان نزدیک‌ترین جای پارک خودرو را پیدا کرد.
هاشمی‌زادگان ادامه داد: شرکت ترافیک هوشمند الیت از دی ماه سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد که از آن زمان نیز اطلاعات پارک خودروها در حاشیه معابر و پارکینگ‌ها موجود است لذا شهروندان می‌توانند با دریافت نام کاربری و گذرواژه از زمان توقف‌های خود اطلاع پیدا کنند.
وی بیان کرد: با تحت پوشش قرار دادن معابر شهری توسط شرکت الیت و کاهش زمان پارک خودرو بسیاری از شهروندان درخواست دادند تا الیت در معابرشان اجرایی شود اما در مقابل افرادی هستند که هنوز به شرکت الیت بدهکارند.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با بیان اینکه ما تنها قانون را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: قانون‌گذار می‌گوید کسانی می‌توانند از فضای پارک خودرو استفاده کنند که مانده شارژ داشته باشند با این حال اعمال قانون برای افرادی که به شرکت الیت بدهکار هستند توسط پلیس راهور انجام میشود.
هاشمی‌زادگان خاطرنشان کرد: شرکت الیت از ابتدای فعالیت خود تاکنون یکی از رسالت‌های خود را استفاده از درآمد برای احداث #پارکینگ قرار داده که در این راستا تعداد پارکینگ‌های شهر را از 15 پارکینگ به عدد 60 رساندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار