رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی:
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: با مدیریت دانش بر فعالیت‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و انجام مطالعات اثربخش مداخلات اجتماعی می‌توانیم با همکاری مشترک در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اثرگذاری را داشته باشیم.
کد خبر: ۳۶۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 29 January 2017
 جلسه دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان و صاحب‌نظران در حوزه مسائل اجتماعی و به ریاست جلال الدین صادقی امروز، 10 بهمن ماه در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی موضوع آسیب‌های اجتماعی را یک مسأله جدی دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی استان باید بر اساس بررسی‌ها و ریشه‌یابی عمیق، صورت گیرد و با توجه به اینکه اقدامات صورت گرفته در این خصوص تاکنون نتیجه مطلوب نداشته است، راهکارهای عملیاتی و نو ارائه شود.

وی تدوین استراتژی، سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی در سطوح مختلف و پیشگیری از آسیب‌های استان را از اهداف دبیرخانه علمی برشمرد و عنوان کرد: با مدیریت دانش بر فعالیت‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و انجام مطالعات اثربخش مداخلات اجتماعی می‌توانیم با همکاری مشترک در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اثرگذاری را داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی سپس به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته از زمان شکل‌گیری دبیرخانه علمی پرداخت و عضویت نماینده اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان زندان‌های استان، شهرداری بیرجند، اداره کل بهزیستی استان، دانشگاه بیرجند، جهاددانشگاهی و دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی را به عنوان متولی دبیرخانه قطعی اعلام کرد.

وی با بیان تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مقدماتی و هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری به مواردی از جمله آماده شدن پیش نویس اهداف و وظایف دبیرخانه علمی، تشکیل کمیته دانشجویی دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی، تنظیم اساسنامه کمیته دانشجویی، طراحی و عملیاتی کردن طرح جهادفرهنگی نذر کتاب و طرح ریه سبز به عنوان طرح های ابتکاری و نو در حوزه تقویت فرهنگ کتابخوانی و ایجاد فرهنگ ضد دخانیات نیز اشاره کرد.

مژگان شریفی، نماینده تام الاختیار دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری با ارائه توضیحاتی در خصوص ازدواج، طلاق و آموزش مهارت‌های زندگی و اشاره به سازمان‌هایی که موظف به ورود در این حوزه‌ها شده‌اند، پیشنهاد داد، سایر سازمان‌هایی که عضوی در دبیرخانه علمی ندارند و مشمول طرح تقسیم کار می‌شوند، نماینده‌ای در دبیرخانه علمی داشته باشند.

این پیشنهاد مورد توافق قرار گرفت و قرار شد مکاتبات مرتبط با آن صورت پذیرد.

وی در ادامه به روند ارائه طرح‌های پژوهشی به دبیرخانه و ارجاع طرح‌ها به کارگروه فرهنگی ـ اجتماعی استان اشاره کرد.

محمدسنجری، نماینده شهرداری بیرجند به موضوعات و معضلات اجتماعی حل نشده اشاره و تأکید کرد: اقدامات تنها به طرح مباحث تئوریک معطوف نگردد و اقدامات عملیاتی و قابل لمس باشد.

وی آمادگی کامل شهرداری برای کمک به حل معضلات و آسیب های اجتماعی استان را اعلام کرد.

معظمه حسن‌پور، نماینده اداره کل بهزیستی استان ضمن اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در خصوص کاهش معضلات اجتماعی، تشکیل بانک اطلاعاتی NGO های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی به همه سازمان‌های مرتبط را به عنوان یک اقدام از طرف دبیرخانه پیشنهاد کرد.

الوندی، نماینده اداره کل زندان‌های استان نیز با اعلام آمادگی سازمان زندان‌ها، گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرای این سازمان را ارائه نمود و بر اجرای سیستم جامع حمایتی به عنوان یک ضرورت تأکید کرد.

محمد نتیجه شوکت آباد، نماینده اداره کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اقدامات ارزشمند این اداره کل بر تعریف و اجرای طرح‌های مرتبط با نشاط و شادابی تاکید کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار