مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مازندران منطقه ساری از کاهش تقاضا برای کالابرگ سوخت در استان خبرداد.
کد خبر: ۳۶۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲ 29 January 2017
حسینعلی طالبی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: با توجه به قطع شدن گاز، برای تأمین فرآورده های نفتی مصرف کننده های عمده که در روز  بالای ۸ میلیون لیتر است، از طریق راه آهن و نفت کش اقدام می کنیم.
 
وی با اشاره به استفاده از ذخیره گذشته و فرآورده هایی که به روز آورده می شود تا مشکلی برای صنایع به وجود نیاید، افزود: کارخانه هایی مانند سیمان که بالای هزار تن مصرف دارند مجهز به دوگانه سوز شدند.
 
 مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه سوخت رسانی به کارخانه های پرمصرف به اندازه کافی صورت می گیرد، گفت: در حال حاضر ذخیره سوخت مطمئن بوده و به مسئولان اعلام کردیم که از ۷ تا ۱۵ روز سوخت رسانی صورت می گیرد. واحدی مانند سیمان مازندران در حال دریافت این سهمیه هستند و برای این واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد.
 
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک ۳۲ هزار خانوار کالابرگ نفت داشتند، افزود: در ۶ ماهه دوم سال جاری برمبنای پایشی که انجام دادیم، تقریبا این مقدار نزدیک به ۱۵ هزار خانوار کاهش پیدا کردند.
 
وی، کاهش تعداد کالابرگ نفت در استان را به دلیل توسعه گازرسانی در روستاها اعلام کرد و گفت: احتمالا تا پایان سال و اواخر فروردین ۹۶ تقاضا برای کالابرگ سوخت به ۱۵ هزار خانوار می رسد.
 
طالبی اضافه کرد: قرار است توسعه صادرات فرآورده های نفتی اعلام شود. متأسفانه در سال های قبل  این امکان وجود نداشت ولی در سال جاری توسعه فرآورده های نفتی وجود داشته است.
 
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی از مازندران به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است، افزود: در سال جاری نیز کشور افغانستان  ۵ میلیون لیتر از مازندران از طریق بورس نفت خریداری کرد.
 
طالبی یکی از مأموریت های شرکت ملی نفت را برندسازی شرکت های صاحب صلاحیت و صادرات فرآورده های نفتی عنوان کرد و گفت: براساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی براین موضوع که باید از خام فروشی در بیاییم و فرآورده نفتی بفروشیم تا درآمد خوبی داشته باشیم، وزارت نفت نیز به سمت تولید و صادرات فرآورده نفتی حرکت می کند.
 
وی با بیان اینکه کشورهای مختلف نفت را از طریق بورس خریداری میکنند، افزود: قیمت بورس براساس دلار هفته ای اعلام می شود و پس از آن درآمد حاصل به خزانه می رود.
 
 مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری بیان کرد:در حال حاضر دستوری برای  جذب نیرو نداریم ولی اگر توسعه صادرات صورت گیرد، نیاز به نیرو پیدا می کنیم ولی هنوز برنامه ای درباره این موضوع اعلام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار