در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان باشت مطرح شد:
محبی : اعتبار اختصاص یافته به شهرستان باشت، 43 میلیارد و 930 میلیون ریال است که به بانکهای شهرستان ابلاغ شده است
کد خبر: ۳۶۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 28 January 2017
کمیته امداد شهرستان باشت159 طرح اشتغال و خودکفایی با اعتبار 23 میلیارد ریال برای مددجویان تحت حمایت، امسال اجرا کرده است.
جلسه کار گروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان باشت باحضور فرماندار باشت، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، روسا ونمایندگان بانکهای شهرستان در فرمانداری باشت برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه این نهاد یکی از دستگاههایی است که در حوزه اشتغال خرد کار می کند، گفت: نقش کمیته امداد در بحث اشتغال های خرد در کشور بسیار پر رنگ است و این نهاد با ایجاد شغل های خرد گام بسیار مهمی در خود اشتغالی نیازمندان برداشته است.
وی ضمن اشاره به اعتبارات اشتغال زایی در استان، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان و امضای تفاهم نامه با استانداری در بخش اشتغال، علاوه بر 193 میلیارد ریال اعتبار تبصره 26 قانون بودجه، یک هزار میلیارد ریال هم به عنوان سفر ریاست جمهوری تصویب شد ،که از این میزان 500 میلیارد ریال ابلاغ شده است و جمعاً اعتبارات اشتغال زایی این نهاد از تبصره 26 و سفر ریاست جمهوری 693 میلیارد ریال است.
محبی تصریح کرد: در مجموع یک هزار و 681 طرح اشتغال زایی با اعتبار بیش از 240 میلیارد ریال در استان برای مددجویان اجرایی شده و پشت نوبتهای بسیار زیادی نیز هستند که هم شامل خانواده های مددجویان و هم افراد نیازمند غیر تحت حمایت می شود و ما منتظر 500 میلیارد ریال دیگر هستیم که اعتبار خوبی است و نقش اساسی در اشتغال استان دارد.
وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغال زایی در حوزه های کشاورزی، باغداری و دامداری، پرورش طیور، صنفی و صنعتی، خدماتی در شهرستان باشت بسیار مطلوب است، افزود: در زمینه اشتغال زایی، 71میلیارد و 300 میلیون ریال امسال به شهرستان باشت اختصاص یافته که 19 میلیارد و 290 میلیارد ریال از محل تبصره 26 و 52 میلیارد ریال آن نیز از محل سفر ریاست جمهوری است.
محبی با اشاره به اینکه از اعتبار اختصاص یافته به شهرستان باشت، 43 میلیارد و 930 میلیون ریال به بانکهای شهرستان ابلاغ شده، بیان کرد: از این مبلغ 6 میلیارد و 950 میلیون ریال آن جذب و 47 طرح اجرا شده است و 248 پرونده با 36میلیارد و 980 میلیون ریال آماده پرداخت است، که علاوه بر این تعداد پرونده آماده، 147طرح دیگر با 22 میلیارد ریال دیگر پشت نوبت پرداخت داریم.
وی با بیان اینکه 159 طرح اشتغال زایی و خودکفایی از سوی مددجویان شهرستان باشت امسال اجرایی شده است، گفت: برای اجرایی شدن این طرح ها مبلغ 23 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه، کمیته امداد در بحث تحقق بخشیدن به فرمان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را می کند، گفت: این نهاد با اشتغال‌زایی، مددجویان را به سوی توانمندی و خودکفایی هدایت می‌کند که این امر زمینه استقلال و بی‌نیازی جامعه هدف را فراهم می‌کند.
 
تاکید بر نقش پررنگ کمیته امداد در اقتصاد خرد/پرداخت 23 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان باشت 
 
عدم وجود شغل عامل مهم مهاجرت از باشت
در این جلسه سید مسعود حسینی فرماندار باشت گفت : توجه به وضعیت اشتغال برای جلوگیری مهاجرت از شهرستان به دلیل نبود زیر ساخت ها و طرح های اشتغال زایی امری ضروری است و یکی از دلایل مهاجرت از شهرستان در طول سالیان گذشته همین موضوع بوده است.
حسینی افزود: در طی چند سال گذشته فعالیت های خوبی در جهت اشتغال زایی به ویژه در بخش های کشاورزی و دامداری بوسیله پمپاژ های آب ،صورت گرفته که نتیجه خود را تقریبا نشان داده و لازم است فعالیت های مشابه افزایش یابد.
فرماندار باشت تصریح کرد: در راستای طرح های اشتغال زایی تلاش می کنیم که از همه ظرفیت های شهرستان به خوبی استفاده کنیم و لازم است همه دستگاههای اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی ضمن تقدیر از اقدامات کمیته امداد در خصوص اشتغال زایی نیازمندان جامعه، افزود:توجه به اشتغال علاوه بر برکات مادی و معنوی فراوان، روحیه نشاط و شادابی را در جامعه رونق می دهد و بدون شک کسانی که در این مسیر گام بر می دارند اجر اخروی برای خود پس انداز می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار