جلسه شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان نی ریز با محوریت مصرف ناصحیح آب کشاورزی و جایگزینی روش های آبیاری صحیح در محل فرمانداری نی ریز برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 26 January 2017
تابناک فارس به نقل از نبض نی ریز:با حضور محمد رضا امیری فرماندار نی ریز، داریوش طهماسبی مدیر جهادکشاورزی و جمعی از مسئولین جلسه شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان نی ریز در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمد رضا امیری فرماندار نی ریز در این جلسه  با اشاره به روش ناصحیح در مصرف آب کشاورزی گفت: بسیاری از باغات  بر اثر مصرف بی رویه و ناصحبح آب خشک شده اند.

وی ادامه داد: اما هنوز باغاتی هستند که در معرض خشکی قرار دارند و می توان با برنامه ریزی و ارائه راهکارهایی مصرف آب کشاورزی راکاهش و جلوگیری ازخشکیدن باقیمانده باغات کمک کرد.

امیری از  مدیران  ذیربط خواست تا با دعوت از کارشناسان و صاحب نظران این امر، راهکارههای جدیدی برای مواجه با مشکلات خشکسالی، از جمله جایگزینی مشاغل و کاهش مصرف آب در حوزه باغداری و کشاورزی  ارائه نمایند.

فرماندار افزود : باید شرایط را طوری فراهم نمود که تشکلهایی در حوزه کشاورزی تشکیل تا از این طریق باغداران بتوانند بطور مستقیم  وارد عرصه  صادرات شوند واز دست دلالان از محصولات  کشاورزی کوتاه، تا منافع حاصل از زحمات کشاورزان به آنان برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : درسفری که رضوی رییس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه بخش کشاورزی ایران از شهرستان داشت تقاضای600 میلیون اعتبار را به صندوق حمایت توسعه کشاورزی داشتیم که خوشبختانه موافقت گردید که در حال حاضر سرمایه صندوق به 5 میلیارد و300 میلیون تومان رسیده است واین مبلغ قابل توجهی می باشد وکشاورزانی که عضو هستند میتوانند از تسهیلات این صندوق به نحو احسن استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار