محمود پاک نیت:30 سال پیش که ما در شیراز تئاتر کار می کردم دو ماه یک تئاتر بر روی صحنه می رفت و در آن زمان تمام مردم و حتی عشایر با مشغله کاریشان از تمام استان با اتوبوس می آمدند تئاتر ببینند و ما هیچ گونه تبلیغی نکرده بودیم بلکه مردم مبلغ ما بودند.
کد خبر: ۳۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 19 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمود پاک نیت افزود: کسانی که در راس امور تئاتر هستند مانند کارگردان و تهیه کنندگان بیشتر باید برروی تماشاگر سرمایه گذاری کنند چرا که کار خوب تماشاگر خودش را پیدا می کند و مردم مبلغ یک کار خوب هستند و باعث استقبال از آن می شود.

وی گفت:اگر سوژه های خوب که نیاز جامعه و مردم است ارایه و ارتباط خوبی با تماشاگر برقرار شود خود به خود از این هنر استقبال می شود.

این بازیگر تئاتر و سینما گفت: 30 سال پیش که ما در شیراز تئاتر کار می کردم دو ماه یک تئاتر بر روی صحنه می رفت و در آن زمان تمام مردم و حتی عشایر با مشغله کاریشان از تمام استان با اتوبوس می آمدند تئاتر ببینند و ما هیچ گونه تبلیغی نکرده بودیم بلکه مردم مبلغ ما بودند.

پاک نیت افزود:این به بینش خوب عرضه کنندگان تئاتر که باید کاربلد باشند و مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، ربط دارد.

این بازیگر تئاتر گفت:مردم باید با تمام نویسنده های خارجی سراسر دنیا آشنا شوند چرا که تئاتر مثل رمان می ماند افراد که نمی توانند فقط رمان ایرانی بخوانند.

وی درباره اینکه چرا بیشتر بازیگران تئاتر از فارس و شیراز به تهران عزیمت کردندبیان داشت: ما هیچکدام دلمان نمی خواست از شیراز برویم و آن چیزی که باعث شد ما از شهر خودمان برویم مربوط به مدیران کل آن زمان که در فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت داشتند بود چون آنها تئاتر نمی خواستند بلکه بازیچه ای برای دست خودشان می خواستند و بچه ها هم زیر بار این کار نمی رفتند و درگیری به وجود می آمد.

پاک نیت اظهار داشت:مسوولان فرهنگی ما اشاعه دهنده فرهنگ و هنر استان می باشند نه حقوق بگیر به خاطر میز و صندلیشان و وقتی جوانان ما می بینند که با آنها توجه نمی شود ونمی توانند در آن شهر کار کنند به جایی که بتوانند کارهایشان را ارایه دهند، می روند .

وی درزمینه تغییرات دیدگاه در دولت تدبیر و امید نسبت به تئاتر بیان کرد:امکانات الان با چهار سال قبل اصلا یکی نیست چون افرادی که درراس کارهای فرهنگی و هنری هستند با فکر بازتری به این قضیه نگاه و ضرورتش را برای جامعه حس کردند ولی دست آنها از لحاظ بودجه ای خالی است.

پاک نیت گفت:امیدواریم درآینده اتفاق بهتری دراین زمینه بیفتدچراکه اگر مسائل بودجه هر استانی حل شود خود به خود نصف مساله حل می شود و نصف دیگر به مسوولینی که در راس مسائل هنری و فرهنگی استان هایشان هستند، ربط دارد.

این بازیگر تئاتر و سینمای کشور در مورد اینکه آموزش تئاتر باید تجربی باشد یا به صورت حرفه ای و دانشگاهی گفت: هر دو مورد لازم است و من خودم به صورت تجربی شروع کردم ولی کار ما از دانشگاه کم تر نبود و شاید یک قدم هم جلوتر بودیم افراد زیادی از دانشگاه هنر دانش آموخته می شوند ولی متاسفانه وقتی وارد این عرصه می شوند چیزی بلد نیستند.

محمود پاک نیت از سال 1348 در زمینه تئاتر شروع به کار کرد و در 52 نمایش حضور یافت.

وی در سال 1352 به استخدام اداره کل فرهنگ وهنر درآمد از سال 1367 به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

اوبا مجموعه تلویزیونی روزی روزگاری به محبوبیت دست یافت و محبوبیت او با مجموعه های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار