پزشکان و متخصصان تغذیه می گویند یک رژیم غذایی پروتئینی و با شاخص گلایسمیک پایین(میزان قند خون پس از مصرف کربوهیدرات ها) برای همه افراد مفید است. کلم بروکلی، چغندر، هویج و ذرت نیز جزوسبزیجات با شاخص گلایسمیک پایین به شمار می روند.
کد خبر: ۳۶۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 23 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، طبق نتایج این تحقیق مصرف کلم بروکلی ممکن است عوارض مخرب دیابت را از بین ببرد؛ عوارضی که دیابت بر روی عروق خونی قلب می گذارد. ماده ای به نام "سولفورافان" در سبزیجات وجود دارد. این ماده تولید آنزیم هایی که از عروق خونی محافظت می نماید را تحریک می کند و منجر به کاهش مولکولهایی می شود که سبب تخریب سلول ها می گردند. کلم بروکلی از سبزی های مفید است که از منابع غنی کروم محسوب می شود و به تنظیم قند خون در محدوده مطلوب کمک می کند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد، خوردن کلم‌بروکلی می‌تواند صدمات ناشی از بیماری دیابت به رگ‌های خونی را برطرف کند. طبق تحقیقات دانشگاه «وارویک» ماده موجود در این نوع سبزیجات به نام سولفور این خاصیت را به وجود می‌آورد. بروکلی در بدن باعث تحریک آنزیم‌های محافظ عروق خونی می‌شود و میزان مولکول‌هایی که به این سلول‌ها صدمه می‌زند را به حداقل می‌رساند. سبزیجاتی نظیر کلم‌بروکلی خطر سکته مغزی و حملات قلبی را به حداقل می‌رساند. بیماران دیابتی 5 برابر بیشتر از افراد عادی در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی هستند و هر دو اینها در اثر آسیب دیدگی رگ‌های خونی ایجاد می‌شود. همچنین ماده موجود در این نوع کلم باعث می‌شود که آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم‌های پادزهر در بدن فعال شوند و به این ترتیب خطر آسیب دیدن ماهیچه‌ها، بافت‌ها و رباط‌ها بسیار کم می شود. آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین های E، C و بتاکاروتن از مواد بسیار مهم برای حفاظت از سلول های تولید کننده انسولین هستند، مصرف منابع حاوی این ویتامین برای دیابتی ها مفید است. بنابراین خوردن بروکلی برای‌تان خوب است
 این سوپ برای پیش غذا و یا شام سبک به همراه تکه ای نان ایده آل است. مقدار انرژی این سوپ برای هر نفر کمتر از 300 کیلوکالری است و در زمانی کمتر از 30 دقیقه تهیه می شود..
برچسب ها: کلم بروکلی ، سلامت ، دیابت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار