شهردار اقبالیه:
شهردار شهر اقبالیه گفت: مشارکت فعال شهروندان در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و رسیدن به پایداری اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۳۶۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمد پیری در ستاد مدیریت شهری که در سالن جلسات شهرداری شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت فعال شهروندان در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و رسیدن به پایداری اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مشارکت شهروندان در اداره شهری از لحاظ اجتماعی موجب افزایش همکاری‌های اجتماعی و تقویت آن شده و توسعه زیرساخت‌های شهری را به همراه دارد.

شهردار شهر اقبالیه اضافه کرد: تمرکززدایی، واگذاری مسؤولیت و انتقال برنامه از سطوح دولتی به نهادهای محلی و مشارکت دادن مردم در فرآیندهای توسعه شهری از طریق تدوین قوانین و فرآیندهای رسمی به منظور أخذ نظرات مردم در امر برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در کشورهای توسعه‌یافته و یا در حال توسعه به طور جدی مطرح است.

پیری با بیان این مطلب که مشارکت شهروندان یکی از راهکارهای مؤثر مدیریت شهری در زمینه رسیدن به اهداف مدیریتی و پایداری اجتماعی همگام با اهداف توسعه پایدار امری اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم نخست باید شهرداری از طریق انجام مطالعات و پژوهش‌های اجتماعی ظرفیت‌ها و امور قابل واگذاری به شهروندان و بخش خصوصی را زمینه‌سنجی کرده و امکانات و منابع فنی و مالی لازم را در اختیار داوطلبان قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار