رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از برگزاری اجلاسیه سراسری رؤسا و اعضای نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 16 May 2015

به گزارش فارس، فرید صالحی اظهار کرد: این اجلاسیه روزهای 30 و 31 تیر ماه امسال برای اولین بار بعد از 18 سال از فعالیت سازمان نظام مهندسی به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود تا یک تعامل و همفکری خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با یادآوری اینکه مجموعه نظام مهندسی ساختمان با بهره‌گیری از دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف عمرانی و حتی رشته‌های مرتبط همچون برق، الکترونیک و سیستم سعی دارد تا یک فضای مناسبی را در ساخت و سازها و عمران استان اردبیل فراهم آورد، تصریح کرد: ما در ساختن یک شهر آباد و همراه با سیمای مناسب به بهره‌گیری از تخصص تک تک نیروهای زبده نیاز داریم به طوریکه در اداره شهر اردبیل نیز نیازمند یک حرکت هوشمندانه با استراتژی حفظ منافع عموم شهروندان و الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات و فعالیت‌ها هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: ما در راستای فرهنگسازی مناسب در بین شهروندان و تحقق اقتصاد مقاومتی برای اولین بار استفاده از انرژی خورشیدی را در ساختمان‌ها در حال طراحی، ترویج و تبلیغ داریم تا در یک حرکت گسترده و راستین بخش عظیمی از ضعف‌ها و نارسایی‌ها برطرف شود.

صالحی آموزش و صدور گواهینامه‌های معتبر به همراه بازدیدهای علمی و فنی را در قالب مجموعه نظام مهندسی یادآور شد و افزود: ما موفق شدیم در چهار شهرستان خلخال، گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد در این سه سال ساختمان نظام مهندسی را تکمیل کرده و عملیات احداث ساختمان نظام مهندسی را در مرکز استان در پنج هزار و 700 متر مربع شروع کنیم که این پروژه در مرحله اسکلت است.

انتخاب شهردار بر محوریت دیدگاه فنی و کارشناسی باشد نه سیاسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در مورد انتخاب شهردار از سوی شورای شهر برای عهده‌داری این مسئولیت عظیم بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم هویت شهری و سیمای مناسب اردبیل را حفظ کرده و احیا کنیم و حتی به آن اعتلا ببخشیم به یک شهردار توانمند همراه با مدیریت و رویکرد فنی و تخصصی نیاز داریم و از شورای شهر انتظار می‌رود به دور از هرگونه نگرش سیاسی در این زمینه ورود پیدا کنند.

صالحی به عقب‌ماندگی‌های تاریخی اردبیل حتی به نسبت تحولات روزآمد نسبت به استان‌های همجوار اشاره کرد و ادامه داد: ما از نظر توسعه‌یافتگی شهری با ساختار هویتی، تاریخی و حتی عمرانی برجسته عقب مانده‌ایم و نتوانستیم آن‌گونه که شایسته است در این جبهه ورود پیدا کنیم که به همین خاطر انتخاب نیروی متخصص، متعهد و توانمند بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: امیدواریم شورای شهر در انتخاب خود به گونه‌ای حرکت کند تا برخی از ضعف‌ها و نقص‌ها در این بخش برطرف شده و یک شهردار توانمند فنی در رأس کار قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار