هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم ۲ نماینده در ترکیب تیم ملی راگبی ایران در مسابقه‌های آسیایی قطر خواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، رشته راگبی همانند دیگر رشته‌های در حال توسعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی هنوز چندان شناخته شده نیست؛ اما قمی‌ها در رشته‌های ناشناخته توانایی‌های خود را نشان داده‌اند. 

قرار است تیم ملی راگبی ۷ نفره ایران زمستان امسال راهی مسابقه‌های رنکینگ آسیا در قطر شود و در ترکیب تیم ملی ۲ ورزشکار از قم حضور دارند. 

نفر اول نواب اسد‌زاده از ورزشکاران خوشنام راگبی قم است و دومی هادی بختیاری از چهره‌های جوان راگبی ایران است که هر ۲ نفر نماینده قم در ترکیب تیم ملی خواهند بود. این برای اولین بار نیست که اسد‌زاده و بختیاری همراه با تیم ملی راگبی به مسابقه‌های برون‌مرزی می‌روند.

این اتفاق پیش از این هم برای این ۲ ورزشکار قمی رخ داده بود و آن‌ها بار دیگر سفر به حوزه خلیج فارس را تجربه می‌کنند. 

این در حالی است که رشته راگبی در ایران باشگاه فعال و حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای ندارد و راگبی‌بازان قمی یا در قالب تیم منتخب استان در مسابقه‌های کشوری شرکت می‌کنند یا در لیگ راگبی به صورت غیرحرفه‌ای. 

در همین حال با پیگیری‌های انجام‌شده، تیم‌های پایه راگبی در قم فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود راگبی در قم با توجه به تلاش برای ایجاد ساختار انسانی و بازیکن‌سازی به زودی خود را نشان دهد و به عنوان یک رشته موفق و غیرقابل چشم‌پوشی جایگاه خود را ارتقا دهد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار