فرماندار اشکذر از پایان ساخت بیمارستان حضرت زینب(س) در ابتدای سال آینده خبر داد و بر حمایت بیشتر خیرین به منظور اتمام طرح های بهداشتی و درمانی شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 31 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد علی شاه حسینی  در نشست شورای سلامت شهرستان که با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد بر تداوم مسیر بهبود و ارتقاء کیفیت تاکید کرد و افزود: خیرین اقدام های موثری به ویژه در خصوص بیمارستان حضرت زینب ( س ) و درمانگاه اشکذر و رضوانشهر ایفا نموده اند که نیازمند همراهی و همیاری بیشتری است .
وی تامین پزشک به ویژه در بخش رستاق و خضرآباد را یکی از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و توجه بیشتر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در جهت تقویت زیر ساخت های بهداشتی مناطق روستایی این شهرستان را خواستار شد.
فرماندار اشکذر در ادامه با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز بر اهمیت توجه به مسافرین نوروزی و ضرورت رعایت بهداشت در مراکز عرضه مواد غذایی ، رستوران ها و مراکز اقامتی نسبت به برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات مطلوب تر تاکید نمود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت محیط زیست شهرستان تصریح نمود: در همین راستا طی چند سال اخیر از ایجاد واحد آلاینده جدید ممانعت و با همکاری دستگاه قضایی با واحدهای متخلف برخورد و بعضاً متوقف گردیده است .
شاه حسینی با بیان اینکه تا کنون حمایت کافی از سوی مسوولان استان صورت گرفته است افزود: با وجود چندین واحد بزرگ صنعتی در شهرستان اقتضا می کند دستگاه ها با هماهنگی بیشتر نسبت به بازرسی منسجم و مستمر از واحدهای آلاینده اقدام نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز تولید و توسعه پایدار را لازمه هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: در همین راستا و برای افزایش طول عمر افراد و سلامت جامعه نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها هستیم.
وی توجه به جمعیت سالم جامعه را نیز بااهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: باسیاست گذاری صحیح و توجه بیشتر مردم استان به سواد سلامت می‌توان تغییرات اساسی در حوزه تغذیه، فعالیت فیزیکی، ترک سیگار و استرس ایجاد نمود.
محمد حسن لطفی با تأکید بر آموزش و نقش مردم در اجرای هرم غذایی و خودمراقبتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری آموزش‌وپرورش استان درصدد توانمندسازی و افزایش خود مراقبتی و سواد سلامت در بین جامعه فرهنگی است.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار