با پایان پیکارهای هفته چهارم صورت گرفت
چهارمین هفته مسابقات قهرمانی لیگ شطرنج باشگاه‌های استان قم با رقابت 9 تیم و شرایط مشابه سه تیم در صدر جدول رده‌بندی به پایان رسید.
کد خبر: ۳۵۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 30 December 2016
به گزارش تابناک قم، هیأت شطرنج استان قم در خانه شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم اقدام به برگزاری مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌های این استان کرده و این مسابقات با عنوان جام فرهیختگان و رقابت 9 تیم برگزار می‌شود و تیم‌ها به شکل دوره‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در حالی که لیگ شطرنج باشگاه‌هاى قم هر هفته در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام می‌رسد، تیم‌هاى حاضر که هر یک متشکل از پنج شطرنج‌باز در این مسابقات حضور دارند، تیم‌های پیشکسوتان، بانک ملى ایران، نیروگاه حرارتى، تأمین اجتماعى، بتن بهمن، ماهان، بزرگمهر، اندیشه و شهردارى قم هستند.

در هفته نخست سه تیم بانک ملی‌ ایران، اندیشه و بزرگ‌مهر موفق به شکست حریفان خود شدند و در شرایطی که سید رضا لاجوردی داور بین‌المللی شطرنج استان قم و کشورمان عهده‌دار قضاوت این رقابت‌ها است هفته دوم با پیروزی تیم‌های شهرداری، پیشکسوتان و بزرگ‌مهر و البته یک نتیجه تساوی برگزار شد.

نتایج مرحله سوم لیگ شطرنج باشگاه‌های قم نیز جالب توجه بود، به طوری که نیروگاه حرارتى با حساب سه بر یک به تیم پیشکسوتان باخت، بتن بهمن با همین نتیجه از سد تیم مدرسه شطرنج اندیشه عبور کرد و ماهان چهار بر صفر تیم صدرنشین مدرسه شطرنج بزرگ‌مهر را مغلوب کرد.

در دور چهارم مسابقات لیگ شطرنج قهرمانی باشگاه‌های استان قم که با عنوان جام فرهیختگان در جریان است، بین 9 تیم شرکت‌کننده در رقابت‌های این دوره چهار مسابقه به انجام رسید و این هفته قرعه استراحت به نام تیم مدرسه شطرنج بزرگ‌مهر در آمد.

در رقابت‌های هفته چهارم لیگ شطرنج قم تیم‌های ماهان، بتن بهمن، مدیریت درمان تأمین اجتماعی و بانک ملی موفق‌ترین تیم‌ها بودند که رقبای خود تیم‌های اندیشه، شهرداری قم، پیشکسوتان شطرنج و نیروگاهی حرارتی را مغلوب کرده و امتیازات لازم را کسب کردند.

در مسابقه تیم‌های اندیشه و ماهان، این شطرنج‌بازان تیم ماهان بودند که با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دادند اما در جدال یک‌طرفه تیم‌های شهرداری قم و بتن بهمن، شطرنج‌بازان بهمن با حساب چهار بر صفر به برتری رسیدند تا بهترین نتیجه این هفته را به نام خود ثبت کنند.

تیم شطرنج مدیریت درمان تأمین اجتماعى قم نیز این هفته با تیم پیشکسوتان شطرنج قم دیدار کرد و با حساب سه بر یک به برتری رسید، ضمن اینکه آخرین مسابقه هفته با برتری 5/2 بر 5/1 تیم بانک ملی قم در مقابل تیم شطرنج نیروگاه حرارتی قم خاتمه پیدا کرد.

در حالی که تیم‌های پیشکسوتان و بزرگ‌مهر تا قبل از این هفته صدرنشین بودند، در پایان دور چهارم پیکارهای فصل 1395 لیگ شطرنج باشگاه‌های استان قم تغییراتی در جدول رده‌بندی ایجاد شد و تیم‌هاى بتن بهمن، ماهان و مدیریت درمان تأمین اجتماعى قم همگی با کسب پنج امتیاز در رده‌هاى اول تا سوم قرار گرفتند و تیم‌هاى شطرنج بانک ملى، پیشکسوتان و بزرگمهر با چهار امتیاز در تعقیب آنها هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار