مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه رونق سالن‌های تئاتر قزوین نیازمند تولید آثار فاخر هنری است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبري(مد ظله‌العالی) «هیچ کاری در طول تاریخ نمی‌ماند مگر آنکه با هنر آمیخته شده باشد».
کد خبر: ۳۵۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 29 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در مراسم تقدیر از عوامل اجرایی نمایش «ردای سرخ خورشید» که صبح امروز در پارلمان محلی شورای شهر قزوین برگزار شد با بیان اینکه رونق سالن‌های تئاتر قزوین نیازمند تولید آثار فاخر هنری است، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) «هیچ کاری در طول تاریخ نمی‌ماند مگر آنکه با هنر آمیخته شده باشد».

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایفی که امروز وجود دارد، آشنایی نسل جوان با مبانی دینی در قالب ابزار نوین و تولید کارهای فاخر هنری است که نمایش رادی سرخ یکی از این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: نمایش آیینی ردای سرخ خورشید تلفیقی از تعزیه و هنر مدرن بود که به منظور انتقال فرهنگ عاشورایی به مردم به ویژه نسل جوان تولید شد.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: استفاده مناسب از نور، موسیقی و صدا جلوه خاصی به نمایش ردای سرخ خورشید بخشید و جزو نمایش‌هایی بود که با مخاطب ارتباط مطلوبی برقرار کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بازسازی وقایع تلخ حادثه کربلا، اسارت اهل‌بیت‌(ع)و زنده نگه‌داشتن اهداف نهضت عاشورا و شناختن یزیدی‌های زمان و توجه بیشتر به ارزش‌های اسلامی از جمله اهداف اجرای نمایش ردای سرخ خورشید است که تأثیر بسزایی بر روی مردم داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد: این نمایش خوب توانست به نسل امروز انتقال یابد، امیدواریم هنر نمایش قزوین به روزهای اوج خودش برگردد تا هنرمندان قزوینی به عنوان نخبگان فکری جامعه بیشتر بتوانند ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی را با استفاده از ابزار هنر در سطح جامعه نهادینه کنند.

وزیری‌نژاد با تأکید بر این نکته که تئاتر باید در سبد نیازهای فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد، گفت: تحقق این مهم نیازمند تولید آثار فاخر و ارزشمندی نظیر نماش ردای سرخ خورشید است.

وی در پایان از حمایت نصرتی، شهردار قزوین و شورای شهر قزوین از برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهردار و همچنین هنرمندان خوب، انقلابی و ارزشی شهر قزوین تشکر کرد.

گفتنی است، در این مراسم از عوامل اجرایی نمایش «ردای سرخ خورشید» تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار