بلندقامتان والیبال قم در ترکیب تیم کریمه با کسب سه برد و یک باخت مجوز صعود به مرحله پایانی پیکارهای لیگ دسته یک والیبال رده سنی جوانان باشگاه‌ها را کسب کردند.
کد خبر: ۳۴۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 27 December 2016
به گزارش تابناک قم، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال استارت دیدارهای مرحله مقدماتی فصل 1395 مسابقات لیگ دسته اول والیبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور با رقابت مدعیان صعود به مرحله نهایی در دو گروه به انجام رسید.

در حالی که باشگاه کریمه قم در رده سنی نوجوانان موفق به کسب مجوز صعود به مرحله پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال نوجوانان ایران شد، تیم جوانان این باشگاه نیز به عنوان یکی از سه تیم گروه نخست مرحله مقدماتی لیگ دسته اول والیبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور راهی مرحله نهایی شد.

راهیابی 6 تیم برتر مرحله مقدماتی به دور پایانی

با مشخص شدن میزبان بازی‌های مرحله مقدماتی فصل 1395 پیکارهای لیگ دسته اول والیبال رده سنی جوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور، طبق برنامه‌ریزی فدراسیون والیبال این مرحله از رقابت‌ها در دو گروه به شکل دوره‌ای بین مدعیان قهرمانی برگزار شد.

برای این منظور علاوه بر باشگاه‌ کریمه قم برای رویارویی با حریفان خود در گروه نخست مقدماتی راهی کاشان شد، ضمن اینکه باشگاه سپهر الکتریک قزوین نیز میزبانی دیدارهای مرحله مقدماتی فصل جدید لیگ دسته اول جوانان ایران در گروه دوم مقدماتی را انجام داد و تیم‌های سایر استان‌ها در این گروه رقابت کردند.

رقابت 10 تیم در گروه‌های 2گانه جام شهدای منا

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته اول ایران در رده سنی جوانان پسر همانند سایر لیگ‌ها، با عنوان جام شهدای منا به صورت متمرکز به انجام رسید و به مدت پنج روز بین مدعیان صعود به مرحله نهایی ادامه یافت تا اینکه از هر گروه سه تیم به مرحله نهایی صعود کردند.

در مدت زمان پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام تیم‌ها از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، حضور پنج در گروه نخست این دوره از رقابت‌ها قطعی شد و بر این اساس نمایندگان قم، ورامین، کرمان، کاشان و سیرجان، بازی‌های خود را به میزبانی فرش محتشم کاشان انجام دادند تا صعود کننده‌ها به مرحله بعد مشخص شود.

کریمه قم تیم دوم دیدارهای گروه نخست مقدماتی

با توجه به قرعه‌کشی انجام شده در فدراسیون والیبال، تیم‌های کریمه قم، لاستیک بارز کرمان، گل‌گهر سیرجان، فرش محتشم کاشان و بختیاری ورامین در گروه نخست مقدماتی بازی‌های خود را به انجام دادند و در مجموع بازی‌های جذابی به انجام رسید و نمایندگان کاشان، قم و سیرجان از این گروه راهی مرحله نهایی شدند.

در گروه دوم از مرحله نخست پیکارهای لیگ دسته اول والیبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور نیز که به میزبانی شهر قزوین برگزار شد و سه تیم از بین  تیم‌های نیروگاه سیکل ترکیبی دامغان، اتحاد جوان همدان، سپهر الکتریک قزوین، عقاب سبلان، شهرداری بجنورد و عقاب تهران بالا آمدند.

والیبالیست‌های کریمه نویدبخش آینده‌ موفق والیبال قم

در حالی که استعدادهای والیبال قم در ترکیب تیم کریمه به دنبال قهرمانی در لیگ امسال کار خود را پیروزی آغاز کرده و با برد نیز به پایان رساندند، تیم‌های حاضر در گروه نخست مقدماتی این مسابقات روزی دو مسابقه برگزار کردند، در حالی که هر تیم حاضر در این رقابت‌ها امکان معرفی 20 بازیکن را داشت اما به اجبار باید از 14 بازیکن متولد یازدهم دی‌ماه سال 1375 به بعد در ترکیب خود استفاده می‌کردند.

این رقابت‌ها در حالی پایان یافت که هر تیم حاضر در پیکارهای لیگ دسته اول بزرگسالان والیبال ایران باید در دسته‌ اول جوانان و جوانان ایران نیز حضور داشته باشد زیرا در غیر این‌صورت از سوی فدراسیون والیبال مبلغ 10 میلیون جریمه می‌شود.

بازیکنان تیم والیبال جوانان کریمه قم برای حضور در مسابقات فصل جدید لیگ دسته اول والیبال جوانان باشگاه‌های کشور در حالی معرفی شدند که پاسورهای این تیم محمد محمدی، حسن ایزدی و محمدامین لطفی بودند و در نقش لیبرو نیز از حسین فیروزپور و محمدجعفر رهنما استفاده شد.

همچنین مدافعان میانی تیم والیبال جوانان کریمه قم در این رقابت‌ها میلاد رشیدی، محمدمهدی کامرانی و علیرضا فرزانه بودند، ضمن اینکه در نقش قطر پاسور مهدی فهیمی‌پور ایفای نقش کرد و در پست دریافت کنند قدرتی نیز میثم صنیعی، مهدی ودودی، حسین اسماعیلی، محمدمهدی پایاب و محمدحسین محمدی‌تبار بازی کردند.

نماینده والیبال استان قم در حالی برای رویارویی با حریفان خود در مرحله مقدماتی فصل جدید لیگ دسته اول والیبال جوانان باشگاه‌های کشور به میدان رفت که در کادر فنی این تیم سیدروح‌الله شفیعی به عنوان سرمربی، عباس بختیاری و جواد سعادتمند به عنوان مربی و حسین آزاد به عنوان سرپرست حضور داشتند.

3 پیروزی و یک باخت کریمه قم برابر حریفان

تیم والیبال جوانان کریمه قم در این دوره از مسابقات که به شکل دور‌ه‌ای به انجام رسید، در چهار مسابقه به مصاف رقبای حاضر در گروه نخست رفت و با سه برد و یک باخت مجموعا هشت امتیاز کسب کرد و به عنوان یکی از سه تیم این گروه راهی دور پایانی شد.

با توجه به قرعه‌کشی انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مسوولان برگزاری این رقابت‌ها، عصر روز نخست بازی‌ها ابتدا کریمه قم مقابل تیم بختیاری ورامین قرار گرفت و از این دیدار که چهار ست به طول انجامید با کسب سه امتیاز خارج شد.

این در حالی است که نخستین پیروزی برای تیم والیبال جوانان کریمه قم در پایان قبلی این تیم برابر بختیاری ورامین رقم خورد و نماینده قم ست‌های دوم، سوم و پنجم را با امتیازهای (25 بر 21)، (25 بر 17) و (25 بر 13) به نفع خود تمام کرد اما ست‌ نخست را با امتیاز (25 بر 17) به حریف داد.

شکست غیرمنتظره کریمه قم برابر صدرنشین گروه نخست

نخستین باخت برای تیم والیبال جوانان کریمه قم در پایان یک بازی سخت و پرهیجان برابر جدی‌ترین رقیب این تیم یعنی فرش محتشم کاشان رقم خورد، در حالی کریمه قم در تلاش برای کسب دومین پیروزی متوالی خود در مرحله مقدماتی مسابقات لیگ دسته یک والیبال جوانان باشگاه‌های کشور، در میان تعجب حاضرین در سالن مسابقه، یک ست با امتیاز (25 بر 21) از حریف گرفت و سه ست را با امتیازهای (25 بر 16)، (25 بر 17) و (26 بر 24) شکست خورد.

اما این باخت انگیزه تیم کریمه قم را کم نکرد و قمی‌ها بعد از شکست برابر نماینده کاشان و باخت مقابل رقیب ورامینی خود در سومین مسابقه خود از گروه نخست مرحله مقدماتی لیگ دسته اول والیبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور تیم گل‌گهر سیرجان را بردند.

کریمه قم برابر تیم گل‌گهر سیرجان موفق به کسب دو امتیاز شد، در شرایطی که کریمه در ست‌های دوم، سوم و پنجم با امتیازهای (25 بر 22)، (25 بر 22) و (15 بر 10) حریف را برد و ست‌های اول و چهارم را با امتیازهای (25 بر 13) و (25 بر 23) به گل‌گهر باخت.

پیروزی و صعود قمی‌ها با عبور از لاستیک بارز کرمان

شاگردان سیدروح‌الله شفیعی در تیم والیبال جوانان کریمه قم در آخرین روز بازی‌های گروه نخست مقدماتی برای کسب مجوز صعود با قدرت بیشتر به میدان رفته و در جدالی حساس برابر تیم لاستیک بارز کرمان قرار گرفتند تا با برد این تیم صعود خود را قطعی کنند.

در این دیدار حساس، جذاب و تماشایی که چهار گیم به طول انجامید، کریمه قم با حساب سه بر یک لاستیک بارز کرمان را مغلوب کرد تا سه امتیاز از این بازی بگیرد و با احتساب پیروزی سه بر یک مقابل بختیاری ورامین و برد سه بر دو مقابل گل‌گهر سیرجان راهی مرحله پایانی شود.

کریمه قم در ست نخست جدال با تیم لاستیک بارز کرمان به برتری 25 بر 17 رسید و ست دوم را نیز 25 بر 19 از تیم حریف برد اما ست سوم را با نتیجه 27 بر 25 باخت تا در ست چهارم با کسب برتری 25 بر 21 مقابل حریف خود، صاحب سه امتیاز این دیدار شود.

با نتایجی که در روز چهارم و پایانی بازی‌های گروه نخست مقدماتی لیگ دسته اول والیبال جوانان باشگاه‌های کشور شکل گرفت، تیم فرش محتشم کاشان در صدر ایستاد، تیم کریمه قم در مکان دوم جای گرفت و گل‌گهر سیرجان نیز به عنوان سومین تیم این گروه صعود کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار