مردم سوریه به این رییس‌جمهور جوان، به چشم کسی نگاه می‌کنند که توانست کشتی طوفان‌زده سوریه را پس از مرگ حافظ اسد، به ساحل آرامش برساند.
کد خبر: ۳۴۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 26 December 2016
 6 سال است كه ائتلافی منطقه‌ای و بين المللی، با همه زر و زور و تزوير، با همه تجهيزات و برنامه‌ها و نيروها و توطئه‌هاشان، سوریه را دچار بحرانی كرده‌اند كه برايشان بی‌سابقه بوده است. حرف اساسی‌شان، رفتن اوست. اويی كه همچنان با همه مشكلات و معضلات و گرفتاری‌هايی كه برای سوری‌ها پيش آورده‌اند، همچنان در بين مردمش، محبوب است.


بشار اسد از محبوبیت بسیار بالایی در میان افکار عمومی سوریه برخوردار است. مردم سوریه به این رییس‌جمهور جوان، به چشم کسی نگاه می‌کنند که توانست کشتی طوفان‌زده سوریه را پس از مرگ حافظ اسد به ساحل آرامش برساند. خاندان اسد به طور کلی محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارند و همین مسأله باعث موفقیت وی شد.


چرا بشار اسد در سوریه محبوب است/ محبوبیتی که کمر تکفیری‌ها را شکست + تصاویر


در اين مدت، در كنار صدها بار دروغ‌پردازی درباره كشته شدنش، بارها و بارها خبر از فرار او به کشورهایی همچون ایران، روسیه و ... دادند، اما او و خانواده‌اش ماندند و ايستادگی کردند. حتی وقتی در مرداد ٩١، تروريست‌ها، خانه و دفتر او را در مركز دمشق با خمپاره هدف قرار می‌دادند، پايتخت سوريه را ترك نكرد و كنار مردمش ايستاد. او در بين اكثريت سوری‌ها محبوب است و رمز اصلی ايستادگی اين كشور در برابر صدها هزار تروريست از ٨٥ كشور دنيا، همين است كه اگر غير از اين بود، هيچ قدرت و كشوری نمی‌توانست او را به زور حفظ كند.


بشار اسد؛ رئیس‌جمهور سوریه، امروز تاوان حضور در محور مقاومت را می‌دهد و به همین دلیل است که این جبهه، مردانه پای این عضو با وفای خود ایستاده است. خط‌مشی جبهه مقاومت همین است که باید تا پای جان از حق و حقیقت دفاع کرد.


چرا بشار اسد در سوریه محبوب است/ محبوبیتی که کمر تکفیری‌ها را شکست + تصاویر


بشار، مسلمانی است که در دمشق متولد شده ولی بسیاری گمان می‌کنند در شهر آبا و اجدادی‌اش «لاذقیه» متولد گردیده است. او فارغ‌التحصیل رشته چشم‌پزشکی است و مسئولیت ریاست‌جمهوری سبب نشده که به طور کلی با شغلش وداع کند، اما کم نیستند کسانی که گمان می‌کنند او یک مقام عالی‌رتبه ارتش است و تحصیلات او در دانشکده‌های افسری سپری شده است.


سوریه، از نظر جغرافیای سیاسی در منطقه بسیار حساس و بحران‌خیزی قرار دارد. هم‌مرزی با کشورهایی همچون فلسطین اشغالی و عراق باعث شده تا سوریه در بسیاری از معادلات این منطقه نقش‌محوری داشته باشد. به اعتقاد مردم سوریه، حافظ اسد و پسرش بشار اسد توانستند سوریه را در میان این طوفان‌ها به سلامت عبور دهند. در سال‌های اخیر، سوریه بارها شاهد راهپیمایی‌های بزرگ در حمایت از بشار اسد و برنامه‌هایش بوده است، حتی زمانی که مردم سوریه زیر تیغ تروریست‌های تکفیری آمریکایی - عبری بودند، از این حمایت دست نکشیدند.


چرا بشار اسد در سوریه محبوب است/ محبوبیتی که کمر تکفیری‌ها را شکست + تصاویر


محبوبيت بشار اسد، با مقبوليت حزب بعث در بين مردم سوريه يكسان نيست و بايد ميان اين دو تفاوت قائل شد.


پایگاه اینترنتی دویچه‌وله آلمان نوشت: بشار اسد ثابت کرد رهبری توانا است؛ رهبری که از طوفان باکی ندارد و می‌تواند بر آن پیروز شود. حزب بعث به عنوان حزب حاکم سوریه، بشار اسد را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری همیشگی خود به مجلس معرفی و مجلس نیز صلاحیت وی را تأیید می‌کند.


مخالفان اسد او را متهم می‌کنند که تنها آزاد‌سازی اقتصاد را هدف قرار داده و در عرصه آزادتر ساختن فضای سیاسی گام برنداشته است. با وجود این، به نظر می‌رسد که نقصان‌های دوران ریاست‌جمهوری او نتوانسته اندکی از محبوبیتش نزد مردم بکاهد. 


چرا بشار اسد در سوریه محبوب است/ محبوبیتی که کمر تکفیری‌ها را شکست + تصاویر


بشار اسد، شخصیتی محبوب است که دارای تحصیلات عالی است، به چندین زبان دنیا صحبت می‌کند، باز و پذیرا است. وی بر خلاف دیگر سیاستمداران که تشنه قدرت هستند، تمایلی به تصاحب قدرت نداشت و به همین علت، بشار اسد، انتخابی خوب برای رژیم سوریه است.
دلايل محبوبيت بشار اسد، بسيار است اما بی‌شك، يكی از اصلی‌ترين این دلایل، سادگی برخورد و صميميت او با مردم و ارتش سوريه است. تاریخ فراموش نمی‌کند كه قدرت‌های عربی آمریکایی كه نزديك به 6 سال است به سرنگونی او كمر همت بسته‌اند، به دلايل مختلف دريافته‌اند که اگر این راه ادامه دهند و به سرانجام برسانند، باز هم به نتيجه نخواهند رسید.


بشار اسد، ۳۴ساله بود که پدرش «حافظ اسد» رییس‌جمهوری پیشین سوریه، درگذشت. او برادری داشت که قرار بود وارث مقام پدر شود، ولی با مرگ برادر در یک سانحه رانندگی، اسد که در لندن در رشته چشم‌پزشکی تحصیل کرده بود، جای پدر را گرفت. بسیاری تصور می‌کردند اسد به دلیل بی‌تجربگی سیاسی‌اش نمی‌تواند بر بحران‌های سیاست خارجی سوریه فایق آید، ولی او به طرزی شگفت‌آور عمل کرد و در جنگ عراق و جنگ تروریستی 6 ساله در کشورش، توانست حاکم بر اوضاع شود. 


چرا بشار اسد در سوریه محبوب است/ محبوبیتی که کمر تکفیری‌ها را شکست + تصاویر


به یقین، هر چه به سود آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی باشد، به ضرر ملل مسلمان، مستضعفین و کل بشریت است و ما نیز برای حفظ اصالت‌ها، ارزش‌ها، سرمایه‌های مادی و معنوی، نظام حکومتی، مردم و منافع خود، نباید فقط منتظر شنیدن صدای شنی‌تانک‌های دشمن و چکمه‌های سربازان و مزدوران‌شان در داخل مرزهای خود باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار