مجمع انتخابات هیات کاراته استان ایلام روز یکشنبه با حضور نایب رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و احمد کریمی راد با کسب اکثریت آرای برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.
کد خبر: ۳۴۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 25 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛نایب رئیس فدارسیون کاراته در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات این هیات گفت: کاراته جهان رشد چشمگیری داشته و نباید با این فکر که در این ورزش رتبه های خوبی در کارنامه داریم در جای خود توقف کنیم چون تغییرات در ورزش لحظه ای است.
 
افسانه باقری اظهار کرد: نباید در این رشته ورزشی به ظرفیت های موجود بسنده کنیم بلکه باید تلاش خود را 2 چندان کنیم چون امسال در مسابقات اندونزی کشورهای عربی پیشرفت خوبی داشته و در حال رساندن خود به مدعیان این رشته هستند.
 
وی با اشاره به موفقیت پورشیب قهرمانی ایلامی کاراته جهان، افزود: این ورزشکار برند کاراته کشور است و امیدواریم استان ایلام نیز از این ظرفیت و تجربیات ارزشمند او بخصوص در ارتقای ورزش کاراته استفاده کند.
 
باقری با بیان اینکه برنامه استعدادیابی در فدراسیون کاراته نیز در حال برگزاری است، ادامه داد: این برنامه ها در راستای ارتقای سطح مربیان و بازیکنان است و تاکنون در چند استان از جمله ایلام برگزار شد.
 
نایب رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد: برنامه استعدادیابی در رشته های ورزشی ما را در شناسایی ظرفیت ها و ارتقای دانش مربیان و بازیکنان کمک می کند.
 
وی با اشاره به جای خالی بانوان ایلامی برای آموزش و ارتقای سطح داوری آسیا یادآور شد: امیدواریم در آینده شاهد حضور و تلاش بیشتر آنها برای توسعه این ورزش پرطرفدار باشیم.
 
باقری گفت: ساختن ورزشکار در آسیا و جهان کار سخت و مستلزم تلاش مستمری است و نباید با دید اشتغالزایی به آن نگاه کرد چرا که در همه ورزش ها اخلاق در اولویت و کسب امتیاز و مقام در رتبه بعدی قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: پایه تمام کارهای انتخاب مربیان تیم ملی شفاف سازی است در این مجمع ها که با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود انتخابات در سلامت و با رضایت برگزار می شود ضمن اینکه انتخاب افراد شایسته در پیشرفت این ورزش نقش بسزایی ایفا می کند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: هیات های ورزشی بدون هیچ چشم داشتی در راستای توسعه ورزش پا به عرصه خدمت می گذارند و با وجود ظرفیت های مطلوب، پایه خوبی برای توسعه و رشد این ورزش هستند که در صورت برنامه ریزی، افق روشنی برای این رشته ها پیش بینی می کنیم.
 
بهروز حیدرزاده افزود: برای توسعه ورزش کاراته در درجه اول باید آسیب شناسی صورت گیرد و سپس با استفاده از کارشناسان و مربیان با تجربه و دارای خلاقیت در جهت پیشبرد این ورزش پر طرفدار گام برداشت.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این رشته ورزشی وجود سبک های بسیار است، گفت: این سبک ها که بانی آنها خود فدراسیون است باید ساماندهی شوند و بار مالی تحت تاثیر آنها را کاهش داد و بیشتر به سبک های اصلی در این رشته پرداخت.
 
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: این استان بدلیل هم مرز بودن با کشور عراق می تواند از این ظرفیت برای برقاری روابط ورزشی استفاده کند.
 
حیدرزاده با بیان اینکه ورزشکاران باید بدون دغدغه محل تمرین و مسابقات فعالیت کنند، یادآور شد: سالن 2 طبقه 17 شهریور ایلام به رشته کاراته اختصاص داده شده است.
 
به گفته وی، با تعامل بین دستگاه ها بخصوص آموزش و پرورش می توانیم از امکانات دیگر دستگاه ها نیز برای توسعه ورزش قهرمانی استفاده کنیم.
 
انتخابات هیات کاراته استان ایلام روز یکشنبه با حضور نایب رئیس فدراسیون کاراته و مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، روسای هیات های شهرستان ها و برخی چهره های ورزشی در فرهنگسرای جوان ایلام برگزار شد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار