دست های پشت پرده برای خراب کردن 9 دی/تبریک کریسمس/ تکرار ربا آن را عادی می کند/ دولت اگر به فکر حقوق شهروندی است فکری به حال اقتصاد کند/جوانان را به ادارات ببرید/کندازین آب ندارد/کشاورزان بی برنامه عمل می کنند/ مژده امام جمعه به بی خانه های اقلید/استغفار کنید تا باران ببارد/امیدواریم تمام ادارات میمند مستقل شوند/ندادن زکات خشکسالی آورده است
کد خبر: ۳۴۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵ 24 December 2016
دست های پشت پرده برای خراب کردن 9 دی
به گزارش تابناک فارس:آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شیراز بیان کرد: دست هایی در پشت پرده برای ممانعت از بهره برداری صحیح از روز 9 دی فعال است در حالی که این روز یکی از روزهای حماسه آفرین مردم ما در انقلاب اسلامی است.
در سال 88 انتخابات کم نظیری با مشارکت بالغ بر 40 میلیون نفر در کشورمان برگزار شد که نظام اسلامی می توانست با این حمایت و مشارکت مردمی مسایل و مشکلات خود را در دنیا حل کند.
 
تبریک کریسمس
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهارم دی ماه روز ولادت حضرت عیسی(ع) هم اظهارداشت: حضرت عیسی(ع) یکی از پیامبران بزرگ الهی است که خداوند در قرآن کریم توصیف های زیبایی را به کار برده است.
 
تکرار ربا آن را عادی می کند
او همچنین با اشاره به ربا و آثار سوء آن در جامعه اسلامی هم گفت: شیطان در اثر تکرار گناه رباخواری، در فکر و اندیشه فرد رباخوار اثر می گذارد و توان فکری او را مخدوش می کند به طوری که رباخوار به این نتیجه می رسد که بین معامله و ربا فرقی نیست. آیت الله ایمانی بیان کرد: زمانی که انسان گناه را زیاد تکرار می کند قبح آن از بین می رود و رباخوار نیز در پی تکرار گناه رباخواری فرق بین حلال و حرام را درک نمی کند.
 
دولت اگر به فکر حقوق شهروندی است فکری به حال اقتصاد کند
خطیب نماز جمعه قیروکارزین با اشاره به بحث حقوق شهروندی نیز گفت: حقوق شهروندی اول انقلاب توسط امام راحل (ره) تبیین شده است و چیز جدیدی نیست که عده ای آن را به نام خودشان ثبت کنند.
اکبری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه افزود: حقوق شهروندی یعنی اینکه دولت فکری بحال کشاورزانی کند که ماه هاست محصولات خرمای آنها در انبارهاست و هیچ متقاضی داخلی و خارجی سراغشان نمی آید، حقوق شهروندی یعنی اینکه دولت باید فکری بحال آن کشاورزی کند که محصول گوجه اش را سبدی 2000 تومان می فروشد تا بتواند نان شب خانواده اش را تهیه کند، حقوق شهروندی اینهاست که متأسفانه هیچ اقدام مثبتی در راستای بهبود بخشی به وضع اقتصاد و اشتغال مردم از سوی دولت مشاهده نمی کنیم. 
 
جوانان را به ادارات ببرید/کندازین آب ندارد
امام جمعه مرودشت با اشاره به مشکلات این شهرستان از مسؤولان تقاضا کرد که زمینه حضور نیروهای جوان و تحصیل‌کرده انقلابی را در اداره‌ها فراهم کرده و از بازنشستگان ارگان‌ها به‌عنوان مشاوره در کنار خود بهره گیرند.
احمدی با اشاره به وضعیت نامطلوب آب شرب روستای کندازی که از روستاهای گردشگری این شهرستان نیز محسوب می‌‌شود خواستار برطرف کردن مشکلات آب شرب این روستا توسط اداره آبفا و همچنین همکاری مردم و مسؤولان با شهرک صنعتی حمل‌ونقل این شهرستان برای ساماندهی و استقرار کامیون‌ها در این مکان شد.
 
کشاورزان بی برنامه عمل می کنند
خرسند با اشاره به خشک شدن چشمه ساسان در بخش مرکزی کازرون اظهار داشت: مسؤولان در فکر تجهیز چند حلقه چاه آب‌رسانی موجود باشند تا مردم در تابستان با مشکل آب شرب مواجه نشوند.
خطیب جمعه کازرون از بی‌برنامگی در عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی گلایه کرد و گفت: چرا کشاورزان به توصیه‌ها عمل نمی‌کنند و کشت‌های غیرکارشناسی با صرف آب بسیار و هزینه بالا انجام می‌دهند که حتی بازاری برای آنها وجود ندارد و محصولات کشاورزی با قیمت پایین به فروش می‌رسد.
 
مژده امام جمعه به بی خانه های اقلید
امام جمعه اقلید با اشاره به محرومان و نیازمندان سطح این شهرستان که از نعمت منزل مسکونی و وجود سرپناه محروم هستند از مساعدت کمیته امداد و بهزیستی در ساخت مسکن برای آن‌ها خبر داد و حمایت و تعامل ادارات شهرستانی مانند راه و شهرسازی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و… در واگذاری زمین برای این موضوع را خواستار شد. 
 
استغفار کنید تا باران ببارد
خطیب موقت جمعه بواناته خشکسالی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که در قرآن کریم آمده است یکی از راههای گشوده شدن درب های رحمت الهی توبه و استغفار از گناهان است و همه ما و کسانی که به نماز نیامدند نیز همه و همه باید استغفار و توبه کنیم تا درب های رحمت الهی باز شود تا زمستانی پر بارش را داشته باشیم.
 
امیدواریم تمام ادارات میمند مستقل شوند
حجت الاسلام بشارت؛امام جمعه میمند گفت :بحمدالله با تلاش هایی که صورت گرفته و قول مساعدتی که مدیر کل محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان دکتر بذر افشان داده است به زودی کمیته امداد میمند مستقل خواهد شد و امید می رود شروعی باشد برای استقلال ادارات دیگر چرا که  الحق و الانصاف حق مردم شریف بخش میمند بیشتر اینها است.
 
ندادن زکات خشکسالی آورده است
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد؛امام جمعه خور پرداخت نکردن زکات را موجب خشکسالی دانست و افزود: پرداخت زکات باعث افزایش نزولات آسمانی و جلوگیری از خشکسالی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار