مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: میانگین تعدیل اعمال شده در سهمیه آرد نانوایان شهرستان های استان 13 و نیم درصد است.
کد خبر: ۳۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 13 May 2015

به گزارش ایرنا، علی نوبخت در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان نمین با اشاره به محدودیت های اعمالی در کشور در زمینه سهمیه سرانه مصرفی آرد و گندم خواستار کمک فرمانداران برای فرهنگ سازی برای راه اندازی نانوایی های آزاد پز در شهرستان ها شد.

او گفت: اگر برای تعدیل 20 درصدی سهمیه آرد اقدام نشود ممکن است در آینده این رقم به بیش از این افزایش یافته و با مشکل جدی روبرو شویم.

وی سرانه تعیین شده در کشور را 9 کیلوگرم گندم و هفت کیلو و نیم کیلوگرم آرد ذکر کرد و با بیان این که سرانه آرد شهرستان نمین 9 کیلوگرم است خواستار مدیریت بهتر برای حرکت به سوی مصرف واقعی آرد در این شهرستان از سوی مسوولان ذی ربط منطقه شد.

به گزارش ایرنا ، فرماندار نمین هم در این جلسه تعدیل ناگهانی سهمیه آرد نانوایان بدون مدیریت و برنامه ریزی دقیق را موجب ایجاد بحران در منطقه دانست و با اشاره به عدم استقبال مردمی در خرید از نانوایی های آزادپز گفت: مردم توان کافی برای خرید نان به صورت آزاد را ندارند.

سید مهدی جوادی افزود: اجرای طرح تعدیل سهمیه آرد در کشور باید بر اساس ویژگی های خاص هر استان پس از بررسی کامل اجرا شود و به همه استان ها و مناطق مختلف به یک دید نگریسته نشود تا تبعات اجتماعی نامطلوب ببار نیاید.

او خواستار استخراج و جمع بندی موانع و مشکلات اجرای این طرح در شهرستان های استان از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی و ارائه به استانداری برای انعکاس به مراجع بالادست مربوطه شد.

فرماندار نمین سهمیه آرد شهرستان نمین را 550 تن در ماه ذکر کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد کاهش این میزان به ویژه در فصول گردشگری که جمعیت منطقه به یک و نیم برابر افزایش می یابد مشکل آفرین خواهد بود.

او افزود: وجود شهرک های صنعتی و تعدد واحدهای تولیدی ، محرومیت منطقه و نبود توان در نیمی از جمعیت شهرستان برای استفاده از غذاهای جایگزین دیگر به جای نان ، افزایش جمعیت روستاهای تابعه به خاطر برگشت اهالی مقیم در سایر مناطق کشور در فصل تابستان ، ازدحام جمعیت در منطقه در فصول گردشگری به خاطر گردشگر پذیر بودن شهرستان و عوامل دیگری از این دست از جمله دلایلی است که نشان می دهد تعدیل سهمیه آرد این شهرستان را با مشکلات جدی اجتماعی مواجه خواهد کرد.

شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار