رئیس پلیس راهور کرمانشاه خبر داد:
کرمانشاه- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: طی ۸ ماهه امسال تصادفات منجر به فوت در استان کرمانشاه ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۴۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، سرهنگ محمد مرادی در امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: طی ۸ ماهه امسال با کاهش ۲۰ درصدی در تصادفات منجر به فوت در صحنه حادثه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم و در این مدت کاهش ۴ درصدی در تعداد تصادفات و کاهش یک درصدی در کاهش تعداد مجروحین داشتیم.

وی از توقیف ۱۰۷۹۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت طی ۸ ماه امسال در استان خبر داد و افزود: ۵۹ درصد از کل تصادفات در ساعات روز و ۴۱ درصد شب بوده همچنن ۴۲ درصد تصادفات در خیابان های اصلی، ۴ درصد در تقاطع ها، ۵ درصد در میادین، ۷ درصد تصادفات در بزرگراه ها و کمربندی رخ داده است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه عدم توجه به جلو را علت ۲۴ درصد تصادفات در استان اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد علت وقوع سوانح عدم رعایت حق تقدم، ۵ درصد عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

**۳۷ درصد رانندگان مقصر، مردان ۲۵ تا ۳۵ سال هستند

سرهنگ مرادی بیان کرد: ۸۱ درصد خودروهای دخیل در تصادفات سواری بودند، ۶ درصد وانت، ۵ درصد موتورسیکلت، ۴ درصد کامیون و کامیونت بودند.

این مسئول گفت: ۳۷ درصد رانندگان مقصر را مردان ۲۵ تا ۳۵ سال و دو درصد رانندگان مقصر را زنان ۲۵ تا ۳۵ سال تشکیل دادند.

وی از توقیف ۱۵۱۳ دستگاه خودرو به علت نداشتن بیمه طی ۸ ماهه امسال خبر داد و افزود:  در این مدت ۲۷۰۲۶ تخلف سرعت، ۴۸۹۴ تخلف عبور از چراق قرمز،  ۸۵۳۱ تخلف عبور ممنوع ثبت و اعمال جریمه صورت گرفت.

سرهنگ مرادی گفت: طی هشت ماه امسال ۶۵۴۸ تخلف ناهنجاری های اجتماعی ثبت و ۹۳۷ دستگاه خودرو و ۱۲۷۸ دستگاه موتور سیکلت به دلیل تخلفات ناهنجاری های اجتماعی توقیف کردیم.

 وی در ادامه گفت: برخورد با تخلف صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی نیز صورت گرفته و در این خصوص ۲۶۳۴۴ مورد برخورد با این تخلف داشتیم همچنین ۱۱۴۸۷ مورد تجاوز به گذر عابر پیاده، ۱۳۵۲۵ مورد نبستن کمربند ایمنی اعمال قاتون شد.

**۵۲ هزار و ۵۶۱ مورد نقل و انتقالات خودرو در استان

سرهنگ مرادی با اشاره به برخورد با ۵۸۰۰ مسافربر شخصی گفت: ۴۵۳۸ خودرو نیز توقیف شد همچنین ۲۴۹۲۰ فقره تخلف عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت اعمال قانون شد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه بیان کرد: در این مدت ۲۱۴۶۰ تخلف موتورسیکلت سواران اعمال قانون شد.

وی تعداد خودروهای اسقاطی را ۴۷۰۸ دستگاه عنوان کرد و گفت:  در این مدت ۳۲۰ دستگاه تعویض پلاک و ۵۲ هزار و ۵۶۱ مورد نیز نقل و انتقالات خودرو داشتیم.

سرهنگ مرادی از صدور ۱۵ هزار و ۵۰۱ فقره گواهینامه طی ۸ ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: ۲۵ هزار و ۷۲۶ مورد تخلف سد معبر اعمال قانون شد.

 وی زیرساخت نامناسب و فرهنگ نادرست را از مشکلات حوزه رانندگی در استان دانست و گفت: در استان به اندازه کافی وسایل نقلیه عمومی نداریم اما همین تعداد نیز که موجود است مورد استفاده درست از سوی مردم قرار نمی گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار