امام جمعه اصفهان:
تابناک: امام جمعه اصفهان گفت: مسئولان امر باید در راستای رفع محرومیت‌زدایی همت خود را بر احیای فریضه زکات در بین مردم اختصاص دهند.
کد خبر: ۳۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 13 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در نخستین جلسه ستاد زکات استان در سال جدید در جمع مسئولان این ستاد با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مورد مغفول در بین مسلمانان امر زکات است، اظهار کرد: زکات از جمله موارد مورد تاکید و با اهمیت قرآن است و همه جا زکات به دنبال نماز و حتی بیش از خمس آمده که این تاکیدات نشان از اهمیت پرداختن امر زکات در بین مسلمانان دارد.

وی با بیان اینکه موارد مشمول زکات باید متناسب با تولیدات روز شناسایی و گرفته شود، افزود: اصل پرداخت صدقه و روایات تشویقی در مورد زکات باید برای مردم تشریح و گفته شود که زکات، صدقه واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در باب اهمیت زکات تصریح کرد: خداوند برای هر کار ثوابی 10 برابر ثواب در نظر گرفته در حالی که برای صدقه 700 برابر در نظر گرفته و در حدیث قدسی آمده است «هر کار خیری را وکیل گذاشته اما صدقه را با دست خود می‌گیرم.»

وی با بیان اینکه ارزش زکات خدمت کردن به مردم است، گفت: کمک به محرومان باید در تمامی نقاط استان توزیع شود و نباید این نگاه باشد که محرومان در برخی از نقاط استان بیشتر هستند، چرا که بسیاری از فقرا در خود شهر به سختی زندگی می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: اصفهان دارای محرومان زیادی است که به معنای واقعی نیازمند بوده و وضع نامناسبی دارند که انتظار می‌رود علاوه بر کمیته امداد در رفع محرومیت‌زدایی استانداری هم توجه بیشتری به این قضیه داشته باشد.

وی تاکید کرد: استانداری اصفهان به همان میزان زکات جمع‌آوری شده مبلغ تشویقی پرداخت.

امام جمعه اصفهان در پایان به امر احیای فریضه بزرگ دینی زکات و کمک به فقرا و انفاق و همچنین صدقه مستحبی پرداخت و از مسئولان امر درخواست کرد در اهمیت این فریضه الهی که هم‌پایه نماز مورد تاکید قرار گرفته، بیشتر توجه کنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار