زیرساخت های مورد نیاز برای جذب گردشگری هرچند در ساخت و ساز هتل ها و .. خلاصه نمی گردد اما حتی با فرض این که تنها مشکل موجود اسکان میهمانان احتمالی 2018 است به بررسی ادعای معاون عمرانی استاندار می پردازیم.
کد خبر: ۳۴۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک تبریز، پورمهدی معاون عمرانی استاندار ، امروز در مراسم اقفتتاحیه جشنواره زمستانی کندوان گفت:بر اساس هدف گذاری که برای تبریز 2018 انجام شده بیش از 2 میلیون گردشگر خارجی از این استان دیدن خواهند کرد از این روز باید زیرساخت های آن در استان تامین شود.
 
پورمهدی اظهارکرد: در زمان حاضر برای آماده شدن برای سال 2018 میلادی 15 هتل پنج، چهار و سه ستاره در استان در حال ساخت است .
 
وی ادامه داد: تبریز در کنار ریشه کهن تاریحی خود آثار تاریخی مختلفی دارد در و موزه های مختلف موجود در این شهر موجب شده تبریز به شهر موزه های کشور تبدیل شود.
 
این در حالی است که تا فرارسیدن موعد سال 2018 تنها یکسال زمان اجرایی باقی مانده است. هرچند از این یکسال نیز حداقل 5 یا 6 ماه پروژه های عمرانی و ساخت وسازها بدلیل وضعیت جوی تبریز ، اغلب راکد می گردند.
 
حال با این تفاسیر معلوم نیست این هتلهای 5 ستاره و 4 ستاره که قطعا برای ساخت آنها سالها زمان مورد نیاز است چگونه در این یکسال آتی ساخته و آماده پذیرائی از میهمانان خارجی خواهند گردید.
 
البته اهتمام معاون استاندارد برای زیرساخت ها ستودنی است اما ذکر این نکته نیز لازم است که حسب تجربه  های مفصل و متعدد قبلی، پروژه های عمرانی معمولا نه تنها سالها، بلکه دهه ها میهمان چشمان شهروندان هستند و به این سادگی ها ساخته نمی شوند.
 
یادآوری این نکته از آن روست که نظر مسئولین محترم به این مساله جلب گردد که زمان برای ساخت زیرساخت ها بسیار تنگ است و از انچه اظهارات کارشناسان استنباط می گردد ضروری است برای تبلیغات میدانی و جهانی داشته های تاریخی تبریز مانند بازار ، ارگ و .. همت لازم را مصروف داریم تا بلکه میهمانان بیشتری برای دیدن تبریز مشتاق گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :