استاد قرآن کریم:
یکی از اساتید قرآن کریم گفت: برگزاری مسابقات قرآنی موجب پرورش استعداد ها می شود و از طرفی دیگر شرکت کنندگان با نقاط ضعف و قوت خود آشنا می شوند.
کد خبر: ۳۴۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 17 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآن مدهامتان صدیقه امینی یکی از مدرسان قرآن کریم که سابقه 30 ساله تدریس در این زمینه را دارد گفت: خوشبختانه با توصیه هایی که مقام معظم رهبری داشته اند گرایش به سمت قرآن در جامعه گسترش روز افزون داشته است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیتهای قرآنی بخصوص حفظ قرآن کریم اقدامات خوبی صورت گرفته است ادامه داد: با این وجود تا محقق شدن اهداف عالی در این زمان راه زیادی باقی مانده و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

این مدرس قرآن کریم به سطح مسابقات این دوره از جشنواره قرآنی مدهامتان اشاره داشت و عنوان کرد: نسبت به سالهای گذشته سطح مسابقات در این دوره بالا بود بخصوص در زمینه حسن حفظ  بانوان شرکت کننده پیشرفت های خوبی را داشتند.

وی در عین حال بر لزوم حفظ تخصصی و استفاده از مربیان مجرب در این زمینه تاکید کرد و گفت: در حفظ باید به صوت،لحن و تجوید هم توجه شود زیرا در مسابقات این معیارها نیز در نظر گرفته میشود.

امینی در ادامه به تربیت قرآنی فرزندان از دوران کودکی اشاره کرد و ابراز داشت: اولین مرحله ایجاد انگیزه در کودکان در این است که والیدن خود با قرآن انس داشته باشند و همراه با فرزندانشان در محافل قرآنی شرکت کنند تا علاقه به قرآن در کودکی ایجاد شود.

وی که دو فرزندش در کودکی حافظ کل قرآن شده اند بیان کرد: خانواده ها نباید از اجبار برای سوق دادن فرزندانشان به سمت قرآن و دین استفاده کنند و البته در این زمینه نباید از بحث مقایسه آنها با دیگران استفاده کنند بلکه باید شرایط را به گونه ای پیش ببرند که فرزندانشان آزادانه و آگاهانه به سمت قرآن بروند.

این مدرس قرآن کریم که سابقه 25 سال داوری در مسابقات مختلف را در کارنامه دارد به برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در کشور اشاره و عنوان داشت: برگزاری چنین مسابقات موجب پرورش استعداد ها می شود و از طرفی دیگر شرکت کنندگان با نقاط ضعف و قوت خود آشنا می شوند که این امر قطعا در پیشرفت هر چه بیشتر آنها تاثیردارد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: در گذشته مسجد تنها به عنوان محلی برای اقامه نماز بود اما امروز با برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری جوانان به سمت مسجد گرایش پیدا کرده اند که می تواند از آنها به عنوان یک سرمایه استفاده کرد.

امینی در ادامه افزود: برخی از جوانان اینگونه تصور میکنند که حفظ قرآن کریم ممکن است باعث شود که آنها از تحصیل بازبمانند در حالی که تجربه نشان داده یکی از تاثیرات قرآن کریم تقویت حافظه است و بسیاری از حافظان و قاریان در رده های بالای تحصیلات دانشگاهی هستند و رتبه های علمی بالایی را کسب کرده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار