امام جمعه چالوس با انتقاد از گسترش روابط با انگلیس در دولت یازدهم گفت: از دولت انتظار می‌رود با اخراج سفیر این روباه پیر و کاهش روابط با انگلیس پاسخی مناسب به این کشور بدهد.
کد خبر: ۳۴۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 16 December 2016
 بلاغ، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چالوس با تأکید بر لزوم حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اعتقادات دینی همواره مانعی بزرگ بر سر راه استعمارگران برای نفوذ در کشورهای اسلامی مانند ایران بوده است و به همین دلیل همیشه دشمنان تلاش کردند اساس دانشگاه‌ها را بر مبنای بی‌دینی طراحی کرده نسلی را پرورش دهند که اعتقاد دینی نداشته باشند.
 
وی افزود: شعار وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام خمینی (ره) ارائه شد تا یک کشور مستقل و پیشرفته به عنوان الگو برای سایر ملت‌ها بر مبنای اسلام و اعتقادات دینی ساخته شود و دشمن نتواند در مدیران کشور نفود کند.
 
امام جمعه چالوس ادامه داد: ارتباط مناسب بین حوزه و دانشگاه موجب انتقال معنویت و اطلاعات جدید دنیا و در نتیجه سبب آبادی دین و دنیای مردم می‌شود.
 
این مسئول به تنش‌های سیاسی اوایل انقلاب در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای نخست انقلاب گروه‌های وابسته به غرب و منافقین سعی در سوءاستفاده از دانشگاه داشتند، امروز هم چنین اتفاقی در حال رخ دادن است و جریان‌های سیاسی تلاش دارند از احساسات جوانان پاک به سود خود بهره‌برداری کنند، البته نسل جوان تحصیل‌کرده ما بیدار است و بازیچه دست دشمن قرار نمی‌گیرد.
 
راشدی با اشاره به تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران توسط مجلس نمایندگان و سنا امریکا خاطرنشان کرد: تنها برگ برنده اوباما در سال‌های گذشته موافقت‌نامه برجام بود، به همین دلیل می‌بایست تمدید تحریم‌ها را وتو می‌کرد، اما این کار را نکرد و این نشانه روحیه استکباری، بد‌عهدی و بدحسابی دولتمردان آمریکا و مایه رسوایی و فضاحت ابدی آنها است.
 
وی با تأکید بر لزوم انجام اقدامی سنجیده و قاطع از سوی ایران در مقابل نقض صریح برجام توسط آمریکا اظهار کرد: موضع‌گیری متحد مسئولان کشور در واکنش به این بد‌عهدی آمریکا، نشان‌دهنده هوشیاری و دشمن‌شناسی آنان است، البته در این میان افرادی هم به دنبال تسویه حساب جناحی و سیاسی هستند که شایسته نیست.
 
امام جمعه چالوس در ادامه اظهارات اخیر نخست‌ وزیر انگلیس را مداخله‌جویانه و نشان‌گر روحیه پلید حاکمان حیله‌گر این کشور دانست و افزود: کشور انگلیس همیشه با دامن زدن به آتش اختلافات منطقه‌ای و دولت‌ها و دعواهای قومی و مذهبی سعی در افزایش قدرت خود داشت و چنین سخنانی از جانب نخست وزیر آنها هم دخالت آشکار در امور منطقه و نیز اهانت به ملت ایران است.
 
این مسئول با انتقاد از گسترش روابط دولت یازدهم با انگلیس خاطرنشان کرد: کشور انگلیس بارها در بحران‌های مختلف در امور ایران دخالت و از دشمنان ما حمایت کرده و سابقه‌ای سیاه برای خود ایجاد کرده است، به همین علت از دولت انتظار می‌رود با اخراج سفیر این روباه پیر و کاهش روابط با انگلیس پاسخی مناسب به این کشور بدهد.
 
راشدی در ادامه به تحولات کشور سوریه اشاره کرد و یادآور شد: گروه‌های تروریستی تکفیری با وجود آنکه از حمایت کشورهای عربی- عبری- غربی برخوردار هستند شکست سنگینی را در برابر نیروهای مقاومت متحمل شدند که ناشی از وحدت نیروهای مسلمان و تحقق وعده الهی بر پیروزی با مقاومت در برابر دشمن است.
 
وی در پایان گفت: آزادی شهر راهبردی حلب آغاز شکست همه نقشه‌های استکبار در منطقه است که تاکنون مبارزه‌ای دروغین با تروریسم به راه انداخته بودند، البته نباید از هدایت‌های دلگرم‌کننده مقام معظم رهبری چشم‌پوشی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار