مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: در آستانه ولادت نبی مکرم اسلام(ص) جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با هدف معرفی غذاهای محلی و سنتی در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 15 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: مصیب امیری عصر امروز در آئین گشایش این جشنواره با بیان این‌که در آستانه ولادت نبی مکرم اسلام(ص) جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با هدف معرفی غذاهای محلی و سنتی در شیراز برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه غذاهای محلی، مسابقه آشپزی، انتخاب واحدهای پذیرایی و محل‌های عرضه غذاهای برتر مهم‌ترین محورهای این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: نمایش‌های آئینی، نشست‌های علمی، نمایشگاه صنایع‌دستی مورداستفاده در تهیه و عرضه غذا از دیگر محورهای این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استانی است که به‌عنوان منطقه هفت میزبان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان است.

امیری با اشاره به اینکه خوراک بخشی از فرهنگ و آئین ایران اسلامی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های جهانی همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفته است، افزود: خلاقیت، نوآوری در صنایع‌دستی، غذاهای محلی، سنتی و دیگر صنایع در این استان بستر را برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی فراهم کرده است.

وی بیان داشت: این جشنواره از 25 تا 27 آذرماه جاری با معرفی غذاهای چهار استان در شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار