بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«هشدار جنگ جهانی سوم به غرب توسط ایران»،« مصر درخواست ایران را رد کرد» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 14 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
سنت شکنی وزیر زن آلمانی در دیدار با سعودی ها
یک روزنامه آلمانی اعتراف کرد که "اورزولا ون در لایِن" وزیر دفاع آلمان با نافرمانی نسبت به "پروتکل" دیدار مقامات خارجی از عربستان، از پوشیدن لباس های ارائه شده به زنان عضو هیئت آلمانی در سفر به ریاض خودداری کرد.
وزیر دفاع آلمان در سفر به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد دوم عربستان سعودی در ریاض از پوشیدن عبای مخصوص زنان عربستانی یا هرنوع پوشش نزدیک به حجاب اسلامی سر باز زده بود.
روزنامه بیلد در این باره نوشت: وزیر دفاع 58 ساله آلمان که از اعضای حزب دمکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل می باشد از پوشیدن حجاب خودداری کرد و با پوشیدن شلوار مشکی و بدون روسری در دیدار با محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان حضور یافت.
به نوشته بیلد، وزیر دفاع آلمان در این باره مدعی شد: من به آداب و رسوم کشورهای مختلف احترام می گذارم. اما من تا حد و اندازه خاصی می توانم با آداب کشور میزبان کنار بیایم. من نمی پذیرم که روسری بپوشم یا پوشیدن شلوار را کنار بگذارم.
این روزنامه افزود: در هنگام رسیدن هیأت آلمانی به کاخ محل ملاقات دو وزیر، تیم محافظان و کارکنان عربستانی، از دیدن زنان آلمانی با شلوار و بدون روسری تعجب کردند. اما هیچ گونه اعتراضی در برابر این اقدام به عمل نیاوردند. / پارس نیوز
مرد جنجالی" که با بشار اسد در حلب نماز خواهد خواند
شیخ "احمد حسون" مفتی سوریه قرار است با بشار اسد در مسجد جامع حلب نماز بخواند.
به گزارش العربیه، شیخ حسون بارها با بشار اسد بعد از کنترل مناطق تحت سیطره معارضان سوریه با اسد نماز خوانده است.
گفتنی است که شیخ حسون مرد جنجالی سوریه است که با سفرهای بین المللی خود توانسته است تا نگاه های غرب و کشورهای عربی به نظام سوریه را تغییر دهد.
وی اخیرا به لبنان و ایرلند سفر کرده بود که این اقدام موجی از واکنش ها در رسانه های عربی و غربی در پی داشت.
گفتنی است که تروریست‌ها پس از چشیدن طعم شکست کامل در حلب، قرار است بامداد امروز مناطق محاصره شده این شهر را ترک کنند و بدین ترتیب حلب تا ساعاتی دیگر به طور کامل آزاد می‏‌شود.
هشدار جنگ جهانی سوم به غرب توسط ایران
ساعتی پیش نیویورک پست در مقاله‌ای با عنوان "ایران هشدار داد اگر ترامپ در برجام بازنگری کند ممکن است جنگ جهانی سوم رخ دهد" نوشت:
حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز یکشنبه در یک کنفرانس امنیتی در تهران آنگونه که خبرگزاری مهر نقل کرده گفت: "با توجه به شخصیت ترامپ و اینکه او قیمت همه چیز را با دلار می‌سنجد، بعید است حرکت نامعقولی برضد کشور ما انجام دهد. دشمنان شاید براساس تحلیل‌های نادرستشان بخواهند جنگی را بر ما تحمیل کنند، ولی چنین جنگی نه تنها به معنای نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود، بلکه کل منطقه را فرا خواهد گرفت و چه بسا به یک جنگ جهانی منتج شود".
این سخنان در پی آن گفته شده است که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود با فاجعه‌بار خواندن برجام وعده داده بود در صورت انتخاب، در آن تجدید نظر خواهد کرد. /افکار نیوز
 مصر درخواست ایران را رد کرد
روزنامه "الزمان" نوشت: «یک منبع بلندپایه رسمی در قاهره به روزنامه الزمان گفت: "مصر درخواست ایران در خصوص عربستان برای ایجاد ائتلاف سه گانه میان این کشور و مصر و ایران را رد کرد."»
این منبع ادامه داد: "مصر درخصوص مشارکت ایران در ائتلاف مبارزه با تروریسم متشکل از سه کشور مصر، ایران و عربستان تحفّظ می کند."
الزمان در ادامه مدعی شد: «قاهره تهران را به نفوذ در کشورهای عربی متهم می کند که این مسئله تهدیدی برای امنیت ملی مصر محسوب می شود. به همین خاطر هم مصر حاضر به همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم نمی باشد.»/جام نیوز

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار