گلایه های امیر مهدی زاده از کم توجهی مسئولان
کشورهای زیادی به من پیام دادند، پیشنهاد میلیاردی قزاقستان برای بازی در تیم ملی این کشور در مسابقات جهانی را رد کردم. من با پول بیت‌المال به اینجا رسیدم و هیچ‌وقت در نقطه مقابل کشورم قرار نمی‌گیرم و به‌نظام پشت نمی‌کنم.
کد خبر: ۳۴۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، در حاشیه جلسه شورای اسلامی استان قم از امیر مهدی‌زاده قهرمان کاراته جهان و غلامرضا دباغیان سرمربی سابق تیم ملی کاراته کشورمان تجلیل شد.

امیرمهدی‌زاده در این جلسه با گلایه از کم توجهی مسئولان اظهار داشت: از زمانی که ورزش را شروع کرده‌ام به دنبال پول نبودم و نیستم، ولی از تمام مسئولان توقع حمایت دارم چون زحمات زیادی تا به اینجا برای کسب مدال کشیده‌ام تا پرچم کشورم برافراشته شود.

قهرمان کاراته جهان با اشاره به این‌که قهرمانی یک ورزش‌کار در مسابقات بین‌المللی سبب غرور ملی می‌شود بیان کرد: در هیچ مسابقه‌ای نمی‌توان با پول پرچم یک کشور را برافراشت، پس این کاری با ارزش است.

وی افزود: خیلی از کشورها به دنبال من هستند و پیام‌های زیادی از کشورهای قزاقستان، هند و کانادا برای تغییر ملیت و بازی در تیم‌های ملی این کشورها داشتم، که اگر دنبال پول بودم از ایران می‌رفتم و به این پیشنهادها جواب رد نمی‌دادم، اما من با پول بیت‌المال به اینجا رسیدم و هیچ‌وقت در نقطه مقابل کشورم قرار نمی‌گیرم و به‌نظام پشت نمی‌کنم.

مهدی‌زاده در مورد المپیکی شدن رشته کاراته از المپیک آتی گفت: مدیران ورزشی قزاقستان به من پیشنهاد دادند که برای تیم ملی این کشور بازی کنم و در صورت کسب مدال المپیک برای این کشور 300 هزار دلار معادل بیش از یک میلیارد تومان به من پاداش بدهند، با پذیرش این پیشنهاد می‌توانستم درآمد بالایی را کسب کنم، اما من این پیشنهاد را رد کردم.

وی افزود: همه توقع دارند من در المپیک ژاپن بروم و مدال بیاورم، اما کسی از شرایط من خبر ندارد که مستأجر هستم، فرزندم چند ماه دیگر متولد می‌شود وزندگی مشترک هزینه دارد.

قهرمان کاراته جهان گفت: برخی از فوتبالیست‌ها پایشان به تیم ملی نمی‌رسد، اما میلیاردها تومان برای آن‌ها هزینه می‌شود در حالی که این هزینه‌ها برای ورزش‌های دیگر صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: زمانی که من حرفه‌ای ورزش می‌کنم، یعنی شغل و حرفه‌ام ورزش است پس اگر درست حمایت شوم می‌توانم در بازی‌های آتی مدال‌آوری کنم.

غلامرضا دباغیان، نیز با اشاره به وضعیت رشته کاراته در قم اظهار کرد: امیر مهدی زاده برای رسیدن به مقام قهرمانی زحمت زیادی کشید، بسیاری از قهرمانان رشته کاراته کشورمان از قم هستند و باید به این قهرمانان توجه شود.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته کشورمان ادامه داد: مسابقات جهانی کاراته هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، اخیرا این رشته به رشته‌های المپیکی هم اضافه شده است و امیدوارم که امیر مهدی زاده با شرکت در المپیک 2020، در آن رقابت مدال کسب کند.

وی افزود: امیر مهدی زاده مدال‌های زیادی را مسابقات جهانی کسب کرده است، او برای کسب این مدال زحمات زیادی کشید، از جمله اینکه مجبور شد رژیم‌های سخت غذایی را در طول سال برای جلوگیری از اضافه وزن تحمل کند.

مشاور فنی فدراسیون کاراته با اشاره به ضرورت حمایت مدیران استان از ورزشکاران ملی اظهار کرد: شاهد هستیم که مدیران استان‌های دیگر به ورزشکاران ملی خود برای کسب مدال‌های جهانی، جوایز و تسهیلات خوبی می‌دهند، اما شاهد این مساله در استان قم نیستیم، در حالی که مدیران استان باید از ورزشکاران ملی قم حمایت ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: حمایت مدیران استان قم از ورزشکاران ملی موجب دلگرمی آن‌ها می‌شود و به این ورزشکاران انگیزه می‌دهد، این تقدیر موجب می‌شود که کودکان، نوجوانان و جوانان دیگری هم با الگوگیری از این ورزشکاران به سوی باشگاه‌های ورزشی کشیده شوند.

دباغیان افزود: توجه به بحث ورزش می‌تواند که سرانه درمان را در استان قم و کشور کاهش دهد، اما اکنون شاهد هستیم که در استان از باشگاه‌های ورزشی مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود، این در حالی است که باید برای این بخش یارانه هم داده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
بعدا می فهمه چقدر اشتباه کرده ... مسئولین ما متخصص نخبه کشی هستن
مهر
|
-
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
ما مردم قم ومسولان شهربرخورد با قهرمان ملی را نمی دانیم. واقعآ مظلوم واقع شدند.
طجری
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
لطفآ مانند اکثرشهرها یک خیابان به نام این قهرمان ملی ومحجوب بگذارند.بارمالی نداره ومغایر باشرع وقانون هم نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار