رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام
فضاي حاكم بر كسب وكار، گسترش امكانات و ابزارهاي مقايسة‌ آسان كالا توسط مشتريان و دسترسي سريع افراد به شبكه هاي توزيع، شرايط سخت و دشواري را پيش روي صاحبان بنگاه هاي توليدي براي ماندگاري در عرصه فعاليت قرار داده است.
کد خبر: ۳۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 12 December 2016

فضاي حاكم بر كسب وكار، گسترش امكانات و ابزارهاي مقايسة‌ آسان كالا توسط مشتريان و دسترسي سريع افراد به شبكه هاي توزيع، شرايط سخت و دشواري را پيش روي صاحبان بنگاه هاي توليدي براي ماندگاري در عرصه فعاليت قرار داده است.
به گزارش تابناک ایلام ،"ياراله نصيري" در سيمنار يكروزه "اهميت و فرايند ثبت ملي و بين المللي نشان (برند)تجاري" اظهار داشت: در شرايط حاضر مديران بنگاه ها براي مديريت صحيح و كنترل بر امور،  بايستي توان و انرژي خود را در دو بخش درون و بيرون واحد متمركز نمايند.
اين مسوول اضافه كرد: در بخش مسائل برون بنگاه، داشتن نشان تجاري (برند) زمينه و بستر لازم را براي دستيابي به بازارهاي هدف، جلب اعتماد و وفادار ماندن مشتري به محصول توليدي، راحت تر مي كند.  
وي برند را پله پرتاب يك محصول يا سيستم برشمرد و اضافه كرد: ارتقاء به سطح بالاتر و ايجاد محبوبيت در بين مصرف كنندگان از داشتن يك برند معتبر حاصل مي شود.
رئيس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان ايلام بيان داشت: برخي از مصرف كنندگان تنها خريدار برند هستند و به ساير شاخص هاي كالا توجه ندارند. وي اضافه كرد: بدون شك اين ديدگاه برگرفته از شخصيت آن نشان تجاري بوده  و در واقع اين برند است كه باعث ايجاد انگيزه در مصرف كننده براي انتخاب يك كالا و خدمات مي شود.
در ادامه؛ كارشناس دفتر حمايت از مالكيت صنعتي وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت فرايند ثبت نشان ملي و بين المللي نيز تشريح نمود. "محبوبه اداركي" اظهار داشت: علت معروف بودن برخي كالاها يا شركت ها در سطح ملي و بين المللي به دليل قوي بودن برند آنها مي باشد.
وي گفت: در بيشتر موارد مشتريان برندهاي معروف را انتخاب مي كنند در حالي كه ممكن است كالاهاي مشابه به مراتب از نظر كيفيت و قيمت درسطح مناسب تري باشند.
"مسعود صيدي" عضو هيات علمي دانشگاه ايلام نيز در ادامه مباحث اين سمينار بيان داشت: توسعه و ارتقاي يك برند، كار سختي نيست و به مثابه تربيت و بزرگ كردن فرزند مي باشد. وي اضافه كرد: صاحب يك كالا و خدمت بايستي در هر مرحله حتي قبل از تولد به فكر ارتقاء تا رسيدن به كمال مطلوب باشد.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: هزينه هاي ارتقاي يك برند را نبايستي يك هزينه متغير تلقي نمود بلكه سرمايه گذاري است كه در ادامه مسير باعث رونق كسب و كار و ماندگاري بيشتر در سطح بازارهاي هدف مي گردد.
در پايان اين سمنيار "سيد قاسم كشفي" از ديگر كارشناسان دفتر حمايت از مالكيت صنعتي وزارت صمت به سوالات حاضرين پاسخ داد.
"اهميت و فرايند ثبت ملي و بين المللي نشان (برند)تجاري" موضوع سمينار يكروزه اي بود كه با حضور صنعتگران، معدنكاران، تجار و صاحبان اصناف توليدي، مديران دستگاههاي دولتي و بنگاههاي اقتصادي توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، شركت شهركهاي صنعتي و با همكاري دفتر حمايت از مالكيت صنعتي وزارت صمت روز در محل مجتمع فرهنگي ارشاد ايلام برگزار گرديد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار