رئيس گروه ايمني شركت توزيع نيروي برق استان يزد هشدار داد:
سيم اتصال زمين ، ضرورت فراموش شده در كولرهاي آبي رئيس گروه ايمني شركت توزيع نيروي برق استان يزد هشدار داد: فقدان سيم اتصال به زمين و رعايت نكردن اصول اوليه ايمني در راه اندازي كولرهاي آبي ، احتمال برق گرفتگي را افزايش مي دهد .
کد خبر: ۳۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 12 May 2015
به گزارش تابناک یزد، مهندس علي اكبر زابلي با بيان اينكه آمارهاي حوادث برق گرفتگي كولرهاي آبي در كشور نگران كننده است افزود: مهمترين مشكل كولرهاي مورد استفاده در اماكن مسكوني و تجاري نداشتن سيم اتصال به زمين و گردش دائمي جريان آب و اتصال مستقيم كولر با زمين است.

وي با اشاره به اينكه استفاده از لوله آب شهري به عنوان اتصال زمين، كار غير اصولي است، به شهروندان يزدي توصيه كرد: اگر قرار است سرويس كولر توسط خودشما انجام شود حتما كليد اصلي برق را قطع يادداشتي مبني بر وصل نشدن آن قرار دهيد.

 مهندس زابلي تاكيد كرد: در هنگام خريد كولرهاي آبي به علامت استاندارد و برچسب انرژي آن توجه كرده واز سرويس كار مجاز براي نصب استفاده شود.

وي همراه بودن يكي از اعضاء خانواده در هنگام سرويس كاري ، استفاده از فيوز مناسب و استاندارد مختص كولر ، استفاده از سيم ارت را به عنوان موارد پيشگيري كننده از خطرات مطرح كرد و گفت : ريختن مستقيم آب  بر روي پوشال ها در هنگام كار الكترو موتور احتمال خطر برق گرفتگي و سوختن كولر را افزايش مي دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار