جمعی از دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، اعتراض خود را نسبت به حذف عنوان بالینی از رشته تحصیلی روانشناسی اعلام کردند.
کد خبر: ۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳ 08 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل؛ عدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، در اعتراض‌ به تغییر بدون اطلاع رشته روانشناسی بالینی به روانشناسی عمومی مدعی بودند که در دفترچه ارائه شده برای انتخاب رشته، دانشگاه نام رشته را روانشناسی بالینی اعلام کرده است، اما در آغاز ثبت‌نام ترم دو مسئولان به جای رشته روانشناسی بالینی از دانشجویان خواستند تا در رشته روانشناسی عمومی انتخاب رشته کنند که این موجب گلایه دانشجویان اردبیل شده است.

این دانشجویان دختر و پسر که 20 واحد خود را گذرانده‌اند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن اعلام گلایه از حذف گرایش بالینی از رشته تحصیلی خود خواستار توجه مسئولین و احیای مجدد رشته روانشناسی بالینی شدند و از مسئولان دانشگاه آزاد اردبیل خواستند تا هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل آنها اقدام کنند.

این دانشجویان معتقدند که حذف گرایش بالینی می‌تواند در آینده آنها را با ضرر و زیان قابل توجهی مواجه نماید.

در این خصوص علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در پاسخ این خواسته دانشجویان به خبرنگار فارس گفت: حذف گرایش بالینی از رشته بالینی بر اساس بخشنامه شماره 9195172/ 36 مورخه 92/6/23 وزارت علوم در سطح کشور انجام پذیرفته و این امر تنها متوجه واحد اردبیل نیست.

وی ادامه داد: دانشجویان به هنگام ثبت‌نام بدون کنکور با عنوان روانشناسی ثبت‌نام نموده‌اند و کارت دانشجویی آنها نیز در آغاز ترم به صورت دانشجوی روانشناسی صادر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل عنوان کرد: بنا به تصمیم وزارت علوم در سطح کشور از سال 93 در دانشگاه آزاد دانشجو فقط در رشته روانشناسی پذیرفته شده‌اند، بنابراین دانشجویان با اطلاع قبلی در سایت ثبت‌نام نموده و به دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

شامل اضافه کرد: با این حال واحد اردبیل به دنبال درخواست دانشجویان مکاتبات لازم را با سازمان مرکزی و انعکاس نظرات دانشجویان اقدام مناسب خواهد نمود.

وی در خصوص اخذ شهریه بر مبنای روانشناسی بالینی، بیان کرد: به دلیل آماده نبودن نرم‌افزار مربوطه شهریه بر مبنای ترم‌های قبلی اخذ شده که اضافه واریزی به حساب بستانکاری دانشجویان منظور شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار