مدیرعامل تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران:
مدیرعامل تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران معتقد است: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با نرخ تورم باشد، نه قیمت‌های جهانی.
کد خبر: ۳۴۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 11 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا،سجاد سنجابی با اشاره به گمانه‌زنی های موجود در خصوص تعیین نرخ 1300 تومانی برای خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: افزایش 30 تومانی نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به اینکه سال گذشته نرخ خرید تضمینی گندم 1270 تومان بود، به هیچ عنوان منطقی نیست و کفاف هزینه‌های گندمکاران را نمی‌دهد.

سنجابی با تاکید بر اینکه به این افزایش ناچیز قیمت خرید تضمینی گندم به شدت اعتراض دارم، گفت: مسئولین مربوطه چرا افزایش قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را بر مبنای نرخ تورم در نظر نمی‌گیرند.

مدیرعامل تشکلهای حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران با اشاره به افزایش هزینه‌های گندمکاران از هزینه‌های سوخت و کارگر گرفته تا دیگر هزینه‌های جانبی بر اساس نرخ تورم، گفت: به جرات می توان گفت که تمام هزینه‌های تولید بیشتر از 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سنجابی در ادامه با انتقاد از اینکه برخی این قیمت را بالاتر از قیمت جهانی می‌دانند، ادامه داد: قیمت گندم در صورتی باید بر مبنای قیمت جهانی محاسبه شود که تمام هزینه‌های کشاورزان نیز بر مبنای قیمت‌های جهانی باشد.
  
وی در ادامه اشاره ای هم به اعلام دیر هنگام نرخ‌های خرید تضمینی گندم برای سال جاری داشت و افزود: باید قیمتهای خرید تضمینی همزمان با آغاز سال زراعی جدید و در مهرماه تعیین شوند که امسال با گذشت حدود دو ماه از آغاز سال زراعی جدید هنوز قیمت های مربوط خرید تضمینی گندم رسما اعلام نشده است.

 پرداخت دیر هنگام مطالبات گندمکاران در سال زراعی گذشته و مشمول دیرکرد شدن تسهیلاتی که گندمکاران دریافت کرده‌اند، از دیگر مشکلات گندمکاران بود که سنجابی به آنها اشاره کرد.
 
مدیر عامل تشکلهای حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران از دولتمردان دولت تدبیر امید خواست تا به کشاورزان نگاه ویژه داشته باشند و افزود: بی توجهی به این مقوله خواهد توانست میزان تولید گندم در سالهای آتی را تحت تاثیر قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار