تحفه‌ای از وقف برای قزوینی‌ها
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از افتتاح موقوفه اداری تجاری ابوترابی و تهرانچی در هفته وقف برای مردم این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 01 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس ازقزوین، وقف التیام دل‌های شکسته یادگار ماندگار، تمدن‌ساز و انسان‌ساز است و با ترویج فرهنگ وقف فقر و محرومیت در جامعه زدوده می‌شود و تعالی در شاخه‌های مختلف جامعه را به یادگار می‌گذارد.

ارزش و اهمیت وقف را می‌توان در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و نامگذاری روزشماری از تقویم به نام روز وقف احساس کرد که استان قزوین سهمی را در این مناسبت‌ها دارد و نیت‌های خیران در این حوزه بی‌تأثیر نیست.

وجود ارزش‌های فرهنگی همچون آداب و سنت مذهبی در شهر قزوین موجب شده تا مردم این شهر توجه ویژه‌ای را به وقف داشته باشند و از شهر قزوین به عنوان شهری پیشتاز در حوزه وقف عنوان و یاد شود.

 
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین قدمت سنت حسنه وقف در استان قزوین را طولانی مدت عنوان کرد و این استان را از استان‌های پیشگام در وقف برشمرد.

 
وی افزود: از سال‌های گذشته تا به امروز فعالیت‌های ارزشمندی با حمایت خیران و هیأت امنا در حوزه‌های مختلف عمرانی، بازسازی و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه انجام شده است.

 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان کرد: بالغ بر۱۲میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های عمرانی، بازسازی، مقاوم‌سازی، تعمیر و نگه‌داری بقاع متبرکه هزینه شده که بخشی از این هزینه‌ها از محل نذورات امامزادگان و بخشی نیز توسط خیران تأمین شده است.

 
عادل ادامه داد: در بخش احداث شبستان و توسعه بقاع متبرکه اقداماتی انجام شده است که از موارد آن می‌توان به احداث ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این شبستان‌ها و بقاع متبرکه اشاره کرد.

 
احداث درمانگاه خیریه در شهر بیدستان با مساحت هزار و ۳۵۸متر مربع در۳ طبقه ازسایر اقدامات انجام شده از سوی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین است و امیدواریم تا پایان سال جاری در دهه فجر این درمانگاه افتتاح شود.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین تصریح کرد: در شهر بیدستان هم احداث ۳ واحد مسکونی از محل موقوفات با مساحت ۳۳۰ مترمربع و افتتاح مجتمع ۱۶۰واحدی با رشد ۸۰ درصد فیزیکی از پروژه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری است که امیدواریم این پروژه‌ها تا پایان سال جاری افتتاح شود.

 
عادل از افتتاح سایر پروژه‌های موقوفی درهفته وقف همچون مجتمع تجاری شهر محمدیه با ۷ طبقه به متراژ ۱۶هزار متر مربع و موقوفه تجاری اداری ابوترابی و تهرانچی در شهر قزوین به مساحت هزار متر مربع خبرداد.

 
وی گفت: در راستای تکمیل سامانه جامع مدیریت ۷ طرح جامع را برای بقاع متبرکه در سطح استان قزوین تدوین کرده‌ایم که این طرح مورد تأیید سازمان اوقاف و امورخیریه قرار گرفته است و بر مبنای آن توسعه بقاع متبرکه انجام می‌شود.


وی یادآورشد: در حوزه حقوقی و ثبتی أخذ مالکیت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین محسوب می‌شود و ۲۵۰ جلد سند تک‌برگی موقوفات را أخذ کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال جاری تمام اسنادبا‌قی مانده را أخذ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار