هیات داوران جایزه «مهرگان ادب» 15 رمان را به‌عنوان نامزدهای نهایی این جایزه اعلام کرده که رمان(این خانه پلاک ندارد.) اثر مشترک فرزانه کرم پور(نویسنده ی کرمانشاهی) و لادن نیک نام؛ در این لیست قرار دارد.
کد خبر: ۳۳۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 01 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از کردپرس_ دبیرخانه جایزه «مهرگان ادب» در پایان مهرماه سال جاری، فهرست نامزدهای دریافت جایزه مهرگان ادب (دوسالانه 93-1392) را در بخش بهترین رمان اعلام کرد. در این دوره تعداد 197 رمان توسط هیأت داوران خوانده شده و از این میان به اتفاق آرا و یا با اکثریت آرای هیأت داوران، 15 رمان برای دریافت جایزه مهرگان نامزد شده اند و (این خانه پلاک ندارد.)،اثر مشترک فرزانه کرم پور و لادن نیک نام جزو 15 کاندید نهایی قرار گرفته است.
«این خانه پلاک ندارد»
این کتاب دومین اثر مشترک فرزانه کرم‌پور و لادن نیکنام ‌است. رمان «این خانه پلاک ندارد» ژانر جنایی دارد و از 28 فصل تشکیل شده است. نویسندگان این اثر کوشیده‌اند با انتخاب سه راوی در متن، مخاطب را با ماجراهای داستان درگیر کنند. مخاطب در سراسر داستان این کتاب با موقعیت‌هایی از زندگی شخصیت‌ها، حتی در ساده‌ترین تصمیم‌های آن‌ها، روبه‌رو است و همین امر روایت داستان را برای مخاطب ملموس می‌کند.
دو نفره نوشته شدن رمان «این خانه پلاک ندارد» به معنای آن نیست که هر بخشش توسط یک نفر نوشته است، بلکه در حقیقت از سه راوی کتاب، دو راوی را یک نفر و یک راوی را نیز نویسنده دیگر نوشته است.
این رمان روایت زندگی دختری 25 ساله به اسم «شراره» است که از شهسوار به تهران می‌آید و در خانه دوستش نسرین ساکن می‌شود و به دنبال خانه‌ای اجاره‌ای و یک همخانه می‌گردد. داستان تصویری از زندگی زنان روشنفکر و متوسط جامعه است که به دنبال استقلال مالی‌ و آزادی در عمل هستند. شراره در این فکر است که با شراکت فردی متمول، کافی‌شاپی در تهران دایر کند که پاتوق هنرمندان، شاعران، نویسندگان و دیگر اقشار جامعه باشد، اما در عمل تقدیر راه دیگری پیش پایش می‌گذارد.
کتاب «این خانه پلاک ندارد» اثر فرزانه کرم‌پور و لادن نیکنام در 152 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 500، به‌ بهای هفت هزار تومان توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

***

«فرزانه کرم‌پور متولد 28بهمن1333در کرمانشاه است. او فارغ‌التحصیل از دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته راه و ساختمان می‌باشد. وی نوشتن به صورت جدی را از سال 1374شروع کرد. او چهار کتاب سه رمان ویک مجموعه داستان کوتاه آماده چاپ دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار