منزلگاه هشتمین پیشوای اسلام حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا(ع) درابرکوه یکی از مکان های جذاب تاریخی که بسیار مورد احترام مردم این شهرستان و دیگر شهرها و حتی گردشگران داخلی و خارجی است .
کد خبر: ۳۳۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 01 December 2016
به گزارش تابناک یزد،به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بازدید از منزلگاه آن امام رئوف (ع) دراین شهرستان خالی از لطف نیست .
بنا به گزارش بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی مسیر حرکت امام رضا (ع) از مدینه به مرو (مشهد مقدس) در سال 195 هجری شمسی برابر با هشتم ربیع الاخر سال 201 هجری قمری در مسیر حرکت آن حضرت از مدینه به مرو، مسجد بیرون ابرکوه بصورت چند روز و حتی یک هفته منزلگاه امام رضا (ع) بوده که به قدوم مبارک آن حضرت متبرک شده است.
مسجد بیرون ابرکوه منزلگاه هشتمین امام شعیان (ع) از جمله آثار تاریخی ابرکوه است که بسیار مورد احترام مردم ابرکوه و دیگر شهرها و حتی گردشگران داخلی و خارجی است که از جاده طریق الرضا رهسپار مشهد مقدس می شوند.
این مسجد که در نزدیکی مرکز شهر ابرکوه در مسیر جاده ابرکوه به یزد و شیراز است شامل 2 ایوان با حیاط مرکزی است.
کتیبه کاشی معرق درسه رشته خط به عرض تقریبی 65 سانتیمتر به رنگهای سفید و آبی بر پیشانی سردر ورودی مسجد نصب شده که از آن اطلاعات تاریخی بدست می آید و خط نسخ آن از انواع خطوط کتیبه های مورد توجه دوران تیموری در قرن نهم هجری ، پانزدهم میلادی است .
مردم این شهرستان ازمتولیان میراث فرهنگی و همچنین مسئولان آستان قدس رضوی ، درخواست دارند برای توسعه وبازسازی این مکان مقدس که مورد توجه احاد مردم و گردشگران است تلاش کنند.
مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع) در ابرکوه با شماره 2170 درفهرست آثارملی ایران به ثبت رسیده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار