سرهنگ پاسدار محمدباقر علایی گفت:ایستادگی و از خود گذشتگی شهدا باعث شده جامعه در برابر ظلم و ستم بیمه شود.
کد خبر: ۳۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 28 November 2016
به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي از خوي ،فرمانده سپاه خوی در یادواره شهدای 108شهید شهر ایواوغلی این شهرستان خاطر نشان کرد: شهدا به ما بشارت دادند که برای محبوب شدن در نزد پروردگار باید اهل ولایت بود.

سرهنگ پاسدار علایی در ادامه  افزود: نعمتی که شهدا از آن بهرمند بودند نعمت ولایت پذیری و شناخت ولایت بود.

وی خاطر نشان کرد:شهدا به پیروی از حسین زمان خود جامه شهادت به تن  پوشیدند و شهدای 8سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ،َمصداق بارز یاوران ابا عبدالله دردشت کربلا بودند برای اینکه امر ولی بر زمین نماند پرچم نهضت خونین پسر زهرا(س) را بر دوش کشیدند تا علم خیمه اسلام همواره استوار باشد.

سرهنگ پاسدار علایی در پایان افزود: امروز هر موفقیتی که در کشور ما به دست آمده از ثمره‌ی خون شهداست و باید قدردان آنها باشیم. چرا که این از ولایت مداری شهدا بود که تا لحظه آخر رهبر را تنها نگذاشتند.

فرمانده سپاه خوی همچنين دريادواره شهدای روستای رهال این شهرستان با اشاره به حضور گسترده بسیجیان در این مراسم گفت: حضور یکایک شما با دعوت‌نامه از طرف شهدای عزیزمان بوده است وباید قدر لحظات حضور خود در این مکان‌ها را بدانید.
سرهنگ پاسدار محمد باقر علایی افزود: به نظر شما شهیدان دنبال چه بودند، چرا همه هستی خود را فدا کردند.

وی  ادامه داد: باید تماما به این سوالها فکر کنیم تا جوابی برای آنها بیابیم در این صورت است که می توان به بصیرت و آگاهی شهدا پی ببریم و بدانیم که معرفت خداوند تا چه اندازه در شناخت حق از باطل مهم است.

سرهنگ علایی بابيان اينکه ، ما هم باید آرمانهای شهدا را ارج نهیم و سطح معرفتی خود را نسبت به شهیدان بالا ببریم.
وی داشتن بصیرت را نقشه راه مسلمانان دانست و افزود: باید در جامعه بصیرت افراد افزایش یابد و  هر کس که بصیرت کافی را داشته باشد به کمال دست می‌یابد. و این کمال باعث می شود که خود را وقف خداوند متعال نموده و تسلیم فرمان های اوشد و در نهایت جان خود را که امانت خداوند است تقدیمش کنیم.
نماینده مردم شهرستان خوی نیز در ادامه با این عنوان که انسانهای مومن از هیچ تلاشی برای رضایت خدا برنمی دارند اظهار داشت: شهدا با تقدیم خونشان بهترین معامله را با خدا کردند.
دکتر سیدتقی کبیری افزود:انسان واقعی کسی است که به خود ارزش و ابهت می دهد  و شهدا ارزش جان خود را می دانستند که با خدای خود معامله کردند.
وی در پایان افزود: بهترین درسی که می توان از شهدا گرفت، این است که ارزش و قیمت وجودی خود را بالا ببریم مانند حرّ بن یزید ریاحی که در یک لحظه، عیار وجود خود را به بالاترین حدّ خود بالا برد.

خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار