اختصاصی تابناک تبریز؛
به گزارش تابناک تبریز،بر اساس نوشته روزنامه بلومبرگ دولت آلمان به بانک KfW IPEXاجازه داده است تا در پروژه های مورد توافق راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا سقف مشخصی سرمایه گذاری نماید. بر این اساس این بانک قرار شده است در بازسازی مسیر راه آهن تهران – مشهد معادل 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.
کد خبر: ۳۳۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 27 November 2016
به گزارش تابناک تبریز،بر اساس نوشته روزنامه بلومبرگ دولت آلمان به بانک  KfW IPEXاجازه داده است تا در پروژه های مورد توافق راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا سقف مشخصی سرمایه گذاری نماید. بر این اساس این بانک قرار شده است در بازسازی مسیر راه آهن  تهران – مشهد معادل 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.
 
جذب منابع خارجی همواره یکی از معضلات دولت های ایران بعد از اعمال تحریم های ظالمانه علیه این کشور بوده است که بعضا عدم سرمایه گذاری ها موجب وارد آمدن خسارت های یر قابل جبرانی برای ملت و دولت ایران گردیده است.
 
روزنامه بلومبرگ با اعلام خبر این سرمایه گذاری افزود مقامی که خبر را به این روزنامه اعلام کرده است خواسته تا نامش فاش نشود.
خبر این سرمایه گذاری (تهران –مشهد)را قبلا Michael Tockuss رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان در لندن اینگونه اعلام کره بود که موافقت اصولی با این سرمایه گذاری صادر گردیده است. این مسیر یکی از پر ترددترین مسیرهای راه آهن ایران می باشد که سودآوری بسیار بالایی برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد.
هرچند  چند ماه قبل ،ایرنا ارگان دولت جمهوری اسلامی ایران، در ماه ژانویه از موافقت شرکت زیمنس برای این سرمایه گذاری خبر داده بود که تا کنون اجرائی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار