چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور بیش از 300 شرکت داخلی و نمایندگی خارجی و حضور آستان قدس رضوی به همراه موسسات فرهنگی و اقتصادی، سازمان پارکهای و فضای سبز مشهد به رویدادی برای توسعه فرهنگ سبز شهری تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 10 May 2015
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، حضور استقبال بیش از 30 هزار متخصص  و 60 هزار مجاور، زایر و گردشگر داخلی و خارجی در این نمایشگاه موید نیاز مردم و استقبال از رویداد برگزار شده در پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در این باره با اشاره به برنامه ریزی های متفاوت و ویژگی های این دوره نمایشگاه می گوید: در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه ایران در مشهد، برای نخستین بار توجه به موضوعات فرهنگی، طراحی غرفه شهدا و پاسداشت رشادت های شهدای خراسان رضوی،  تصویر سازی و اختصاص سالن ویژه بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام، استفاده از برنامه ریزی های محتوایی این نمایشگاه بود.

وی در ادامه افزود: تفکیک بخش گلخانه ها، فروش تجهیزات و ادوات باغبانی، خدمات فضای سبز، ادوات دستگاه های ورزشی پارکی، معرفی گل و گیاهان دارویی و فروشندگان تخصصی گل و گیاه از جمله مواردی بود که برای حضور علاقمندان و بازدید کنندگان این نمایشگاه طراحی شده بود.

محمد جواد حمید با اشاره بیشتر به جزئیات برگزاری این نمایشگاه استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان تخصصی اظهار کرد: در مدت برگزاری این نمایشگاه که به مدت 5 روز در تقویم نمایشگاه بین المللی مشهد قرار گرفته است، استقبال بسیار زیادی از سوی شهروندان و متخصصان انجام شد که نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت مپنا، مجری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه گل و گیاه ایران در مشهد نیز افزود: در زمان برگزاری این دوره نمایشگاه گل و گیاه مشهد، بارندگی غافلگیرکننده ای تمام شهر مشهد را در نوردید و همچنین سبب آب گرفتگی بسیاری از معابر، خیابان ها و حتی صحن های حرم مطهر رضوی شد و در برخی مناطق نیز رفت آمد را تا ساعت ها غیر ممکن نموده، که این موضوع نیز در بخش هایی از پارکینگ نمایشگاه مشهد نیز سبب جمع شدن آب و سخت شدن عبور خودرو ها شد که البته به دلیل بلندی سطح زمین در این بخش آب گرفتگی بوجود نیامد.

علیرضا صدرزاده همچنین افزود: درخصوص نظارت و ورود خودرو بازدیدکنندگان و استقرار آن در بخش پارکینگ، نمایشگاه بین المللی مشهد اقدامات گسترده  و برنامه ریزی های ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده است و در مدت روزهای برگزاری این نمایشگاه نیز آماده رسیدگی و رفع مشکلات احتمالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مشهد بیش از 600 غرفه از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان، مازندران، گيلان، البرز، گلستان، مرکزی، خراسان شمالی و نمایندگی هایی از کشور های هلند، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، چین و آلمان در 16 هزار مترمربع، فضای مسقف و بیش از 3 هزارمترمربع فضاي باز  در حال برگزاری است.

در این دوره از برگزاری نمایشگاه گل گیاه ایران در مشهد شرکت هایی شرکت کنندگان در این نمایشگاه آخرین محصولات، دستاوردها و تجربیات خود را در زمینه پرورش انواع گل و گياهان فصلي و دائمي، شاخه بريده، آپارتماني، زينتي، كاكتوس و گياهان گوشتي، پوششهاي فضاي باز(گلخانه اي)، درختچه هاي تزئيني و نهال، گل خشك طبيعي، گياهان داروئي، نهاده هاي كشاورزي (بذر و كود) سم و كود شيميايي، ابزار و ادوات باغباني و كشاورزي، طراحي و اجراي سيستم هاي آبياري، تجهيزات آزمايشگاهي، انواع گلدان و تجهیزات نگهداری و حمل ونقل، طراحي فضاي سبز، مبلمان پارکی و سازه هاي گلخانه اي برای استقبال مخاطبان و علاقه مندان قرار داده اند.

نمایشگاه های بین المللی و ملی که در شهر مشهد مقدس برگزار می شود، نیازمند پیوست فرهنگی ویژه است که در تمامی نمایشگاه های بین المللی مشهد ظرفیت اجرا و  استقبال مخاطبان را دارد و از این رو توجه به این موضوع و جایگاه مشهد در پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و می تواند در تمامی رویدادهای ملی و بین المللی مشهد اجرایی شود.

 بنابر این گزارش در طرح توسعه و تکمیل عمرانی فضاهای پارکینگ نمایشگاهی، ورودی خودروها، سالن های نمایشگاهی تخصصی برنامه ریزی ویژه ای در دستورکار قرار گفته است تا نسبت به کاهش بار ترافیکی، استقرار مناسب خودرو ها در پارکینگ های طراحی شده و برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بین المللی ویژه اقدام شود. 

 همچنین در طرح جامع نمایشگاه بین المللی مشهد با توجه به جذب منابع مالی، نخستین اقدامات و فعالیت های عمرانی، بهسازی، تکمیل رسیدگی به وضعیت پارکینگ های نمایشگاهی، سالن و توسعه فضای نمایشگاه بین المللی مشهد خواهدبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار